Sv: AR *bildtråd*
Svar ett:
Ja han går på travet och sprang i ca 70 000 i fjol
Så jag har överseende med lite tjall ibland pga all travträning han ändå måste ha.
Det är inte egentligen den som stör, mer att vi får mindre tid att finlira på ridplan. Kan ju inte ta ut stackarn flera gånger om dagen...
Evis! Ja han blir aldeles för lång och framstupa, och kommer inte upp där. Men jag tror att det spökar med rörligheten i inner bak, för om man skulle stanna upp där och massera loss eller stretcha ut baksida lår, då dkulle han komma under sig längre och orka hålla upp sig bättre hela vägen.
Nu lixom faller hela hästen inåt.
Åt höger där bakbenet är mkt mer rörligt (skit, råkade radera dom fina fattningarna!!) blir det ett helt annat lyft. Men länden är ju ruggigt omusklad! Det är den delen som tar stryk vid varje korsissmäll. Är ju riiktigt lång i ländpartiet!
Syns på några andra bilder och vissa sekvenser där på filmen. Dom ska ju vara långa i bogparti o kors, den här har all extra längt i länden. Suck..
Då han reds som mest i höstas kom det en fin muskel"kudde" bakifrån korset som kröp framåt, men den travades raskt bort nu i vinter då sambon tog tömmarna... Grr..
Ska lägga ut mer på Rapp! Jag är oxå kär!!!