- Svar: 9
- Visningar: 363
H&M Indiana fortsätter att briljera på högsta nivå med Malin Baryard-Johnsson i sadeln. Jumprapp har sammanställt vad ekipaget åstadkommit under nästan ett decennium på tävlingsbanan.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är nästan ett måste om man ska kunna leva på sporten.Synd att hon väljer tävlingarna hon gör, pengar går alltid först.
Nej det är det inte, finns massor som lever på sporten som inte deltar i alla dom tävlingarna. Hon vill ha pengar helt enkelt, ju mer pengar det är på en tävling desto mindre behöver hon ju också förmodligen tävla.Det är nästan ett måste om man ska kunna leva på sporten.
Jo..man kan berättiga det mesta om man vill..gör det inte rätt för det.Nu försvarar jag inte hennes val av tävlingsplatser, men det finns en stor skillnad mellan Malin och de övriga toppryttarna.
Malin har genom (nästan) hela karriären haft EN topphäst och tävlat maximalt varannan helg, vanligtvis ”bara” en helg i månaden.
”De andra” toppryttarna har flera hästar, tävlar varje helg och får på så sätt in mer pengar.
Tävlar du bara en helg i månaden behöver du dra in betydligt mer pengar den helgen…
Det skrev jag inte heller.Jo..man kan berättiga det mesta om man vill..gör det inte rätt för det.
Det finns en faktor till - hon tävlar nästan uteslutande den hästen utomhus (antagligen för att det passar den bäst) och då är det GCT som gäller.Synd att hon väljer tävlingarna hon gör, pengar går alltid först.
Malin har själv sagt i en intervju att Indiana inte mår bra på små arenor. Det är ju en väldigt speciell häst och jag tror att ingen annan än Malin hade kunnat rida henne.Det finns en faktor till - hon tävlar nästan uteslutande den hästen utomhus (antagligen för att det passar den bäst) och då är det GCT som gäller.
Klart hon vill ha pengarna, men det är ju så att även ryttare behöver inkomster. Det är inte många som klarar sig med inkomsterna från ridning och sponsorer.Nej det är det inte, finns massor som lever på sporten som inte deltar i alla dom tävlingarna. Hon vill ha pengar helt enkelt, ju mer pengar det är på en tävling desto mindre behöver hon ju också förmodligen tävla.