Bästa sättet att bli av med hundgodisdoft från händerna?

__sofia__

Trådstartare
Hundgodis kan ju lukta en del, och i mitt fall så får mina hundar t.ex. frolic om vi tränar hemma - vilket gör att händerna efteråt stinker frolic, även efter en vanlig tvätt med handtvål (eller diskmedel, för den delen). Vad är bästa sättet att bli av med stinkdoft på händer?

Hittills är det jag vanligast att jag kör några omgångar vinäger, men det svider skapligt på händerna ibland (småsår antar jag?). Finns det något bättre sätt?

Hundgodis kan ju lukta en del, och i mitt fall så får mina hundar t.ex. frolic om vi tränar hemma - vilket gör att händerna efteråt stinker frolic, även efter en vanlig tvätt med handtvål (eller diskmedel, för den delen). Vad är bästa sättet att bli av med stinkdoft på händer?

Hittills är det jag vanligast att jag kör några omgångar vinäger, men det svider skapligt på händerna ibland (småsår antar jag?). Finns det något bättre sätt?
Gnugga med lite kaffesump, det tar bort lukt effektivt!

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste... 2
Svar
28
· Visningar
9 548
Senast: lundsbo
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Min mor är alkoholist. Ev. far också men han förlorar inte sitt förstånd i samma grad som mor. Jag bor fortfarande hemma och har planer... 2
Svar
27
· Visningar
3 146
Senast: gråvarg
·
Övr. Hund Jag och min man har en adoptivhund, en staffe, som är fem år gammal och som nästan alltid är världens bästa hund. Vi har bara haft honom... 2 3 4
Svar
64
· Visningar
7 398
Senast: mmbot
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har alltid haft ett känsligt luktsinne, men jag upplever att känsligheten har förstärkts med åren. Jag har tidigare skrivit ett...
Svar
0
· Visningar
668
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka