F
flashlight
Sv: skolförvirring
Att rida på en 60 m linje (ridhus tex) ett antal gånger och försöka att inte vingla är en bra check samt precis som sagts tidigare så bla övar det upp känslan för när hästen är rak och det är dessutom mycket svårt. Trodde det framgick Det är inget alternativt sätt att rakrikta, det gör man på en mängd olika sätt, på böjda spår oftast ja.
Men du måste inte ha kommit så långt för att prova att bara sitta och känna mellan två punkter i varje ända av ridhuset tex.
Detta var ingen stor diskussion utan bara en reflektion från mej, absolut ingen motsägelse till att man rakriktar på böjda spår
Ang resultat, så ja, jag tycker det ger bra resultat - för mej som ryttare främst.
Ok, fast om jag inte misstolkat ytterligare ett inlägg så tycker axel det är lättare på rakt spår?
Hursomhelst - jag jobbar med det jag är mogen för NU för att successivt ta mig an större uppgifter.
Rak på rakt spår är helt enkelt för stort för mig nu. Efter att ha provat kanske bör tilläggas!
Så gissar jag att de flesta resonerar. (att man inte tar sig vatten över huvudet) Däremot lär det kunna skilja en hel del på vad man tycker är svårt resp. vad man tycker är enkelt, och om man får såpass bra resultat eller inte av det "svåra" att man skulle tycka det var värt att kämpa för i det stadie man är.
Att rida på en 60 m linje (ridhus tex) ett antal gånger och försöka att inte vingla är en bra check samt precis som sagts tidigare så bla övar det upp känslan för när hästen är rak och det är dessutom mycket svårt. Trodde det framgick Det är inget alternativt sätt att rakrikta, det gör man på en mängd olika sätt, på böjda spår oftast ja.
Men du måste inte ha kommit så långt för att prova att bara sitta och känna mellan två punkter i varje ända av ridhuset tex.
Detta var ingen stor diskussion utan bara en reflektion från mej, absolut ingen motsägelse till att man rakriktar på böjda spår
Ang resultat, så ja, jag tycker det ger bra resultat - för mej som ryttare främst.
Senast ändrad av en moderator: