C
C_L
Sv: Hästens "bäcken"- lite spinoff på massor av trådar.
Mje,,
Här skiljer sig våra uppfattningar, att höger sittben skulle åka ner av att vänster sida kollapsar stämmer inte förrän det tillkommer en rörelse till, om vänster sida kollapsar är de första som sker en tyngd ner på vänster sidas sittben SEN kompenserar man genom att trycka ner höger sittben för att hålla balansen.
Jag har alltså delat upp det ÄNNU mer.
Tycker jag tralala
och där ser jag två varianter tex ( samma ryttare)
Vika/kollapsa i vänstersidan = högersidan blir längre, höger sittben längre ned (vä sittben lättar) höger axel åker upp.
Vika kollaps i högersidan vä sidan längre vä axellite upp , men bröstkorgen förkjuts över det högra sittbenet - lika mer belastat.
I det första exemplet banan form , och det andr skoliosform på ryggraden - båda belastar höger sittben - och detta passar ihop med den tillplattade sadeln på högersidan
Givietvis finns individuella varianter - men ovanstående är också de vanligaste sitsfelen de ser på SRS enlligt Kottasfelen
Eller sitsfel kan man väl inte kalla det - de vanligaste sätttet att hantera kroppen
Nu skall jag fika
Mje,,
Här skiljer sig våra uppfattningar, att höger sittben skulle åka ner av att vänster sida kollapsar stämmer inte förrän det tillkommer en rörelse till, om vänster sida kollapsar är de första som sker en tyngd ner på vänster sidas sittben SEN kompenserar man genom att trycka ner höger sittben för att hålla balansen.
Jag har alltså delat upp det ÄNNU mer.
Tycker jag tralala