Hur stora är era hästar?

Sv: Hur stora är era hästar?

Jag har inte vågat mäta min häst än, vill gärna hon ska vara över ponnymått.. får nog ta tag i det snart.. Haha
20071022_001__1204023248.jpg

Jag är 172 cm lång och väger ca 62 kg Lappen är 150 cm hög och väger väl ungefär 550 kg.
Tycker att han är alldeles perfekt i storlek! :love:

Här kommer en bild på min första häst, som jag började rida akademiskt på. Han lever tyvärr inte idag :(. Det var en långbent rackare på 173cm, själv är jag 180 cm lång

http://i201.photobucket.com/albums/aa234/wirdby/lassenra.jpg?t=1204101827

När jag sedan skulle köpa en ny bestämde jag mig för att jag skulle ha en lättfödd, kompakt och kanske lite mindre häst. Det blev en med mankhöjd 160 cm. Jag tänkte länge att jag var för stor för henne och hoppades hon skulle växa lite till men nu när vi jobbat med galopparbetet kan jag säga att det är helt tillräckligt med häst för mig!!! (Törs inte slänga in en sådan bild för de är så förskräckliga...)

Finastilla.jpg

Jag har ett engelskt fullblod, en valack. Han är 158 cm och av lite grövre modell. Själv är jag 160 cm och väger kring 54 kg. Han är alldeles lagom åt mig, men jag skulle nog klara mig fint med en lite mindre häst också. (har tyvärr inga vettiga bilder att lägga upp)

Min häst är shire till rasen och är nu 180cm i manken. Hon blir troligtvis någon cm högre ännu. Skulle uppskatta att hon väger ca 900kg nu. Själv är jag 170cm lång o väger dryga 60kg. Tror hon nog orkar bära mig bra ;)

Min häst - nordistravare modell större, dvs 165 cm hög, lång och grov (vet ej vad han väger, skulle tippa på 650-700 kg)
Jag 178 lång, vikt = för mycket...
skickar med en liten bild...
18859547.jpg

Kul att läsa om alla storlekar på hästar och människor. Jag har precis börjat rida AR med min ponny. Många som inte är i den världen tycker att det är konstigt att jag rider ponny som är vuxen, man ska ju rida stora hästar då. Min ponny är 137,5 cm, svensk ridponny med ca 40% fullblod och resten welsh, rätt sportig i typen. Jag själv är 160 cm och väger 55 kg. Jag tycker att det går alldeles utmärkt att rida små hästar och roligt är det också.
19077757.jpg

Kul att läsa om alla storlekar på hästar och människor. Jag har precis börjat rida AR med min ponny. Många som inte är i den världen tycker att det är konstigt att jag rider ponny som är vuxen, man ska ju rida stora hästar då. Min ponny är 137,5 cm, svensk ridponny med ca 40% fullblod och resten welsh, rätt sportig i typen. Jag själv är 160 cm och väger 55 kg. Jag tycker att det går alldeles utmärkt att rida små hästar och roligt är det också.
19077757.jpg

Ja, självklart kan man rida ponnyer (även om man är vuxen;) så länge de bär sig rätt!

*kl*

Rider inte AR rakt igenom, men har snappat upp en hel del där ifrån i min ridning! Hästen är iaf en korsning mellan NSV Bruks och något mer ca 155-157 och vägde för 1 månad sedan 670 kg

Jag är 173, väger 63 kg...har tyvärr ingen fotograf när jag rider så ni får nöja er med en hagbild tagen nu i februari. (Hästen har på fotot stått på boxvila i 2 månader pga fång där av hömagen :D...)

DSC00717.jpg

sorry att bilden blev lite stor :o

Jag är ca 1,67 lång och väger ca 58 kilo. Hästen är ganska grov och ca 1,60 hög. Vikt på ca 500-550 kilo.
:D

Jag har en grov new forest på 145cm i mankhöjd och är själv 175cm lång och väger ca 66 kilo. ^^ Funkar jättebra.

Jag är 170,5 cm lång, och väger 50 kg.
Manne är en varmblodig travare på 165 cm hög och väger runt 455kg (jag vet att det är lite men han har gått upp 20 kg sen han kom)

Ridbild
21703187.jpg

Galopp (går bättre och bättre för varje gång :))
21703188.jpg

Dålig ridbild..trav
21703104.jpg

Framhoppning
21703186.jpg

En liten exteriör bild
21703190.jpg

Min häst är ca 162 cm hög. (har inte mätt med riktig mätkäpp utan endast hemmagjord) Hon är ganska kraftig.
Jag är 176 cm lång och väger ca 68 kg.
Här är en bild av oss.

15163285.jpg
[/url][/IMG]

Hästen ser väl ok ut men DU väger väldigt lite:eek: 50 kg till 170 cm, skrev du rätt:confused:

ja det gjorde jag ;)
jag är 170,5 å väger 50 kg,

jag är inte jättesmal, typ normal smal eller vad man ska säga (:
fyller 15 i vinter

en ny exteriör bild (sry för dåliga bakgrunds grejer)

21819524.jpg

*KL*

Jag är 163 cm lång och hästen är väl ungefär på samma "höjd". (Har inte mätt, men uppskattningsvis...) Fullblod, smäcker och långlinjerad. Jag rider inte enbart akademiskt, men pendlar lite mellan AR och engelsk dressyr. Försöker kombinera så gott det går. (OM det går?!)

Hästen väger ca 500 kg, jag väger aningen mindre...

Jag "gubb"ryttare med begynnande ale-buk 185cm/83kg, Häst (den egna) lönnfet silagedregglande 10 årig halvblodsvalack 172cm/700+kg, klassisk inriktning

Andra häst som jag regelbundet rider enligt klassiska principer eller "race":
Slimmad 11 årig halvblodsvalack e. Voltaire 165cm/550kg, kull- och strandrace:bump: (show-jumper som också är huntinghäst under rävsäsongen)

Sommarfet 9 årig halvblodsvalack svenskstammad (tror den är en av Tildes gamla toyhästar) 165cm/600kg, kull- och strandrace:bump: (är huntinghäst under rävsäsongen)

Kraftig 8 årig Gelderlender 168cm/700kg, ridtränad parkörhäst

7 årig Gelderlender/Hackney 167cm/575kg, "ridtränad" rätt grön parkörhäst

9 årig Gelderlender/Hackney 167cm/600kg, ridtränad parkörhäst

7 årig Gelderlender/Hackney 166cm/550kg, "ridtränad" helgrön parkörhäst

Jag är 1,71 lång och väger runt 58-60 kg. Min klb travare är 1,53 och av den lite lättare typen. Gotlandsrusset är endast 1,18 så för min del blir det ingen ridning på henne.

Tyvärr har jag ingen vettig bild på jag och hästarna tillsammans, så det får bli en SKITbild sen i våras...:D:idea:

21934115.jpg

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 349
Senast: Juli0a
·
Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
12
· Visningar
1 856
Senast: Miiikaela_
·
Hästvård Idag var min häst svullen i alla fyra benen, värst bak. Väldigt svullen i skapet, även i baken och lite vid ögonen. Men pigg och glad...
2
Svar
26
· Visningar
2 797
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 426
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar