Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Ja, akademiskt ridning vad är det för något egentligen? Vad skiljer det från s.k vanlig ridning och vad handlar det hela om? Är...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
12 343
Senast: Totola
·
Ridning Hur stort upplever man ett säte i storlek 1? (står luddigt att det passar 34-44) Jag har normalfall 16-16½ på klassisk sadel, kommer...
Svar
8
· Visningar
940
Senast: Sapone
·
D
Ridning Hej, är det någon som vet ngn klubb ansluten till svenska ridsportförbundet, som har klassisk dressyr som inriktning?:)
Svar
2
· Visningar
883
Senast: dutchess
·
Ridning http://www.allege-ideal.com/index.php?option=com_content&task=view&id=461&Itemid=70&lang=en En rapport om det samarbete som herrarna...
Svar
2
· Visningar
805
Senast: Asa_S
·
Ridning Men min tränare sa det och menade förvänd sluta. Är det något som man använder på tyska för förvänd sluta?
2
Svar
37
· Visningar
2 686
·
S
Ridning Hej, vet inte om detta är rätt forum men eftersom jag är mycket inspirerad av AR och rider väldigt mycket enligt dom principerna så...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
7 152
·
Ridning men ville bara säga att jag börjat fatta nu. Det här med HUR man böjer på rätt sätt. Ponnyn visade mig igår :love: vad det var som...
Svar
18
· Visningar
1 397
·
Ridning Hur "öppen" är den klassiska ridningen? Jag har inte ridit lektion sen jag slutade på ridskolan för sex sju år sen. Sen dess har jag...
2
Svar
32
· Visningar
2 382
·
Ridning Hur skulle ni gå tillväga för att lära denna häst att trava? Han har ett mycket lateralt rörelsemönster; passaktig skritt, grisepass...
2
Svar
30
· Visningar
3 126
Senast: Lilla_My
·
Ridning Jag har 2 st 2,5-åringar. Kan man börja öva samling, öppnor och slutor direkt på så unga hästar, vid hand? Kommer varvas med vanlig...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 968
Senast: Petruska
·
Ridning Har försiktigt börjat smyga in på AR-banan och har nu börjat fundera på kapsonens inverkan vid böjning. För tillfället rider jag...
Svar
19
· Visningar
1 820
·
Ridning http://www.st-georg.de/# Ett litet prov. Tekniken går framåt med stormsteg!
Svar
17
· Visningar
1 374
Senast: dutchess
·
S
Ridning Nu är jag igång igen :-) Eftersom jag precis köpt ny häst och därför också kommer att få köpa mig en ny sadel, funderar jag på om det...
Svar
6
· Visningar
1 151
Senast: fjordtokan
·
T
Ridning Vore kul att veta vad ni rider och tränar i för sadlar :) Om ni har en sadel till hästen eller om ni har fler,tex byter vid skolridning...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
31 086
Senast: twilightwilma
·
Ridning hej jag har lite funderingar som ni kanske kan hjälpa mig med? jag är en 18 årig tjej och jag har länge varit intresserad av AR och...
Svar
11
· Visningar
1 445
Senast: Solaika
·
S
Ridning Hej på er allihop! Då jag kommer att flytta min söta häst till Hjärnarp (NV Skåne), skulle jag vara jätteglad över att få lite...
Svar
1
· Visningar
934
Senast: Immer
·
O
Ridning Precis som rubriken lyder så är min rädsla att jag ska vara för hård i handen. Vet kanske inte riktigt vad jag vill ha sagt med detta...
Svar
15
· Visningar
1 541
Senast: lektra
·
Ridning Hur tänker ni med träning, inridning, skolning av unghästar? Går ni stenhårt efter BB's råd -kan man inte vänta tills hästen är 4år så...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
7 473
R
Ridning Var ute i hagen och pysslade och stod mitt i hagen när jag helt plötsligt märker att hästen går på en volt runt mig. Jag rätar på mig...
Svar
8
· Visningar
1 540
Senast: kulltorp
·
Ridning Har ni bilder på hur sadeln låg på hästen när sadeln var ny? Det skulle vara roligt att se hur det sett ut för andra. Jag har precis...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
16 732
Senast: fjordinghanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar