Sv: lära Rodi trava
Måste bara uppdatera.
Min lille har flyttat från en hage där det fanns både relativt öppna ytor och skog, till en hage med enbart skog.
Och det är ju lite både och, för i den hagen kan han inte använda sin favorit transportgångart grisepass, utan måste lyfta på benen när han ska ta sej fram.
I samma veva har jag jobbat mer med klickerträningstänk på linan med "trav"-arbetet. Då berömmer jag små små steg i rätt riktning.
Och nog tycker jag mej märka små tydliga framsteg, vi får något travupptag per pass på lina som är riktigt trevliga! Takten är lite osäker och han "dröjer" kvar mycket i varje nedslag, men det är mer åt trav än pass åtminstone, så jag har berömt massor och den vägen verkar helt klart funka för honom - han är väldigt mallig och blir mer och mer säker i hur han ska göra.
Ska bli spännande att fortsätta framöver, just nu är vi inne i fettbränningsperiod och således mest lågintensivt (långa promenader) "arbete". Försöker bara ta högst 1 pass på lina per vecka, det låter knas men jag tror inte det är bra att göra det för ofta, det är bara en känsla jag har. Måste få "mogna" mellan varje gång, märker störst skillnad då.
Ridningen gör ingen nytta alls så den skiter vi i för tillfället.