Ni med Deuber sadlar.

Sv: Ni med Deuber sadlar.

Jo, jag har läst och jag fattar bara inte att du har sånt tålamod:eek: Jag hade blivt skogstokig om de överhuvudtaget skickade en dylik pryl för 10 000-tals kronor.
Nu har jag varit jättenojjig och kollat min sadel minst 100 gånger, men min är OK vad jag kan se.
Hoppas de tillverkar om det helt och hållet till dej och att det går fort så du kan rida nu i vår eller så får de GE dej den dyrare sadeln för samma pris (du vet vilken jag menar;)) som plåster på såren.
Lite OT, men en gång när jag beställde sängar till mej och dottern så hade de felbokat sängarna så inte var de som vi beställt riktigt. Men så hade de under tiden vi väntade på våra sängar fått in två jättefina sängar som var bra bit dyrare än de vi beställt. Då fick vi de fina sängarna som plåster på såren för de strulat. Så du kan gott få en dyrare sadel som plåster på såren för allt du fått stå ut med tycker jag. Och tänk om du inte varit så observant och ridit med sadeln:eek: du kan ju tänka dej vad som KUNDE hänt.

Tålamod, ja det kanske jag har, men vad har jag för val? Fösta gången sadeln kom var ju problemet att de gjort den för smal. Därför skickades den tillbaka. När den kom andra gången upptäckte jag ju att den var helt sned. Jag red ju i den ett par gånger och tyckte det kändes konstigt, men trodde det var ovanan av läderbom. Det var ÅF som bad mig kolla sadeln från ett speciellt håll och då syntes det hur sned den var. Tur att jag bara satt i den ett fåtal gånger.
Jag har mailat återförsäljaren om att jag vill ha ersättning för allt strul och all väntan. (jag skulle haft sadeln i augusti/september om allt gått som det skulle) Jag väntar med spänning på vad de tänker erbjuda. De kommer inte undan utan i alla fall. Någon respekt för sina kunder får de allt visa. Och jag hoppas innerligt att jag får en korrekt sadel snart.

Senast ändrad:

Alltså, jag hoppas verkligen att du får en sadel du är nöjd med nästa gång det kommer en sadel vare sig det är den gamla eller en "nybyggd".

ja, det hoppas jag med. Har inte hört vad Deuber sagt om saken än. Ska ringa ÅF och höra imorgon har jag tänkt. Funderar starkt på att byta in min dressyrsadel och köpa en likadan vidare. Då har jag i alla fall en sadel som både jag och hästen trivs med så länge. (men dyrt blir det)

Nu är min barbackapadd klar. Den blev nog mer som en bomlös sadel. Den är stadigare än min gamla bomlösa sadel som jag hade. Tack för inspirationen. Det finns en bild på den i min profil, tror jag. Portuguesa stil blev det över det hela...

Men hur duktig är du på att sy egentligen! (avundsjuk!) Den såg jättesnygg ut helt enkelt. Kan du inte ta flera bilder och även bild när du sitter i den?
Om du orkar får du gärna beskriva hur du gjort mer i detalj.

*kl*

Jag hämtade ut min sadelgjord och framvalv igår... Sadelgjorden var i stl 70 cm (jag beställde 50 eller 60) och framvalvet var i stl 2 (jag beställde stl 4).... Grejorna är tillbakaskickade nu och jag hoppas jag får nya snabbt. *suckar*

Inte roligt. man kan bli tokig av all väntan. Hoppas du får rätt grejor snabbt.

Uppdatering:

Min sadel har kommit från Tyskland igen. ÅF packade upp den bara för att se att de inte gjort någonting alls med den. När ÅF ringer upp dem för att fråga varför de inte gjort någonting menar de att deras sadelmakare tittat på den och inte kan se något fel.:eek:
Hur är det möjligt? Är människan blind?
Jag är såååå trött på detta nu.

:eek:

Helt sjukt... Hur skall du göra nu? Skicka tillbaka igen? Lämna till sadelmakare här och få deras ord på papper och skicka ner igen?

Jag har fått mina nu med, har dock inte hunnit jämföra med sadel så det är helt samma färg... Men ser rätt ut i varje fall :)

Återförsäljaren skickade aldrig hem den till mig. Hon öppnade och såg direkt att den inte var åtgärdad. Hon har mailat bilder till tillverkaren igen och ska prata med dem på måndag. Jag vill inte ha den om de inte kan fixa den snabbt. Funderar på en Espaniola istället. Renaissans (stavning?) verkar också som en trevlig sadel som är lite mera formad för ryttaren, men i så fall blir det ju en ultraflexbom och jag vet inte om jag vill ha en bomsadel igen. Vill ju helst ha just läderbom, men det verkar vara just det de inte klarar av. Men en annan sadel än den jag beställde blir det troligen. Får väl se vad tillverkaren går med på också. De kan ju inte se att min är sned :eek:så jag undrar verkligen om de vet hur en sadel ska se ut.

Hej igen på er!
Kan med glädje berätta att jag fått min sadel. Min deluxe, som skulle leveras på dryga 2 mån, kom på 5mån 2veckor. Väntade mig problem, men, den är perfekt. Fick lite rabatt för förseningen också, så jag är nöjd nu, då jag äntligen fått min sadel.

Hoppas det ordnar sig med en Bigganls sadel. Det låter inte bra.

Nej du det känns inte bra heller. Ska förhoppningsvis få något besked imorgon.
Om de gav dig rabatt utan protest för den förseningen borde de inte vara omöjliga med att rabattera åt mig. Jag skulle haft min i slutet av augusti förra året.
Skriv gärna lite om din deluxe. Hur är den i sätet jämfört med en bomsadel? bredare eller inte? stabilitet? finns det några knästöd på den?

Just nu är jag så arg att jag kokar. :devil:Deuber skulle ge ett svar för en vecka sedan men behagar ännu inte ge besked.
Vad har man för rättigheter som köpare egentligen?
De fick sadeln i mars och har inte gjort ett barr med den än och kan inte se vad som är fel med den. Vad kan man göra? Och vad 17 ska jag rida i? grrrr. jag är arg så jag studsar.

Hittade den här gamla tråden och vill givetvis höra fortsättningen. Hur har det gått Bigganl?

Jag var närvarande när Biggans sadel visades upp för en österrikisk sadelmakare som har sammarbete med Deuber.
Han kunde se att den var sned & skulle ringa dem.

Vet tyvärr inte slutet på historien...

Deuber verkar vara lite knepiga att ha att göra med tyvärr. Sdalarna är sköna, men firman verkar mer än lovligt svår att köpa av. En i mitt stall har hållt på i månder för att köpa en westernsadel från dem. Han har varit på fabriken ett flertal gånger men det tycks bara strula.

Lite har väl hänt, men det är inte helt klart än.
Jag fick sadeln för några veckor sedan (igen) och då hade de plockat av bossorna och satt på ett par andra, från en ultraflex sadel. (tillverkningsnumret sitter på bossorna så det märktes)
Nu satt visserligen bossorna rakt och rätt, men själva läderbommen som var vriden hade de inte gjort någonting med. Jag packade ner den igen. skickade tillbaka den till ÅF och meddelade att jag inte vill ha den öht. Jag blev irriterad bara jag tittade på sadeln.
ÅF är förstående och eftersom jag vill ha en sadel och inga andra tillverkar liknande sadlar i den prisklassen kom vi överens om att de får göra en annan sadel till mig. En helt annan modell den här gången. Tyvärr blir det ju inte med läderbom då utan ultra flex. Det är ju tydligen läderbommen de inte klarar av att göra, men en ultra flex blir säkert bra. Deuber förstår varför de får den tillbaka så man kan ju verkligen undra varför de skickade iväg den öht då. (om de är medvetna om att den inte är korrekt)
Så nu väntar jag "bara" på att de ska göra en annan sadel åt mig.
Bara att hoppas att de lyckas den här gången och att det inte ska ta allt för lång tid.
Jag kommar absolut att skriva när den nya kommer.

Liknande trådar

Utrustning Är de vanligt att få lite ont i helt nya sadlar? har läst att man behöver rida in sadeln så den blir mjukare mm. å att kroppen kan...
Svar
14
· Visningar
843
Senast: Tilly_85
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 093
Senast: super
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 807
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 162
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp
  • Rintränings- och utställningstråd