Ni med Deuber sadlar.

Sv: Ni med Deuber sadlar.

Jag var närvarande när Biggans sadel visades upp för en österrikisk sadelmakare som har sammarbete med Deuber.
Han kunde se att den var sned & skulle ringa dem.

Vet tyvärr inte slutet på historien...

När var detta?

Ja då sig du den sista gången de sänt den till Sverige. (med utbytta bossor)
Nu är den tillbaka i Tyskland och där får den stanna. Håller du inte med om att det är underligt att de skickar en sån sadel till en kund? De verkar inte alls rädda för att få dåligt rykte. De borde ha konkurrens. Då kanske de tog bättre hand om sina kunder.

Tycker det är konstigt att dom inte tar tag i det.

Desmond tittade på sadeln & han är sadelmakare. Skrev en hel del på sin mobiltelefon som han skulle vidarebefodra till Deuber. (känner tydligen dem)

Tyvärr vet jag inte vad han skrev då jag stod & väntade på att tacka för mig så vi kunde åka hem med hästarna.

Nu är det ett tag sedan, men jag vet att ÅF nämde att det var din sadel.

Jag är så glad att jag fick min deluxe till slut & att den är hel & rak. Men vetekatten om jag kommer köpa sadel av dem igen.

De trodde säkert att jag skulle acceptera sadeln som den var. De tog väl en rövare helt enkelt som inte gick hem. Nu ska de ju åtgärda det hela genom att göra en helt ny sadel åt mig. Det hoppas jag de klarar av. (håller verkligen tummarna)
Jag är också tveksam till att köpa sadlar av dem igen, men som det är nu finns det ju ingen annan som gör sadlar av den modeller i den prisklassen. (tyvärr) Med lite konkurrens kanske de skulle vara mera noga?

Trist.

Som du säger, lite konkurrans hade nog inte varit fel så dom hade skärpt upp sig med sadlarna. :(

Tycker synd om ÅF som får skiten för D klantar sig. drabbar inte bara D själva utan även dess ÅF.

Ja ÅF har absolut ingen skuld i detta. Hon har gjort vad hon kunnat. Förhoppningsvis förstår de drabbade att det är tillverkaren som inte tar sitt ansvar. Ingen skugga ska falla på återförsäljaren.

Spirit, du verkar ju ha kolla på Deuber lite? Vet du om de haft extra bekymmer sedan i somras? Fick bekräftelse från dem på min beställning av Dressage för 18 juli och skulle då få den inom 6-8 v. Nu har det snart gått 11v och ÅF har försökt få dem att förklara varför det tar extra tid men fick inget vettigt svar. Det tog flera veckor innan de överhuvudtaget hörde av sig till henne och sade att de skulle kolla var sadeln fanns i produktionen. Sedan dess (drygt 2v) har jag inte hört något.
Jag är ju inte sugen på att vänta i all evighet och jag vill bara ha standardsadeln, ingen specialare.

Koll har jag inte, men jag vet vilket strul jag hade med min sadel.
Och var närvarande när ÅF visade upp biggan`s sadel för min österrikiske tränare som är sadelmakare & känner dom på Deuber.

Fick vänta i nästan 6 månader på min egen deluxe.
Beställde den i augusti/sept & fick den i slutet på Januari :mad:

Vet inte varför min sadel var sen, kan vara massor som giltiga anledningar, ogiltiga anledningar, häcken full, materialbrist, deras underleverantörer kanske strular med leveransen till fabriken & många sjuka....Min var däremot specialbeställd.

Det enda jag kan rekomendera är att kontakta din ÅF eller ta själv kontakt med Deuber här. (tysk sida)

Kan tyvärr inte hjälpa dig mer än så.

Jag prövat en elisabet o funderar på hur pass skadligt/ eller dumt det är om fästet för stoppningen högst upp(typ vid ortspetsarna)(eller om det var en skruv på varje sida) ligger emot hästen? Ligger era stoppningsfästen emot hästen eller uppanför?

Det känns ju inte som att det är direkt skönt o ha de där hårda "knölarna" mot sig. Den storlek ja prövade så låg INTE fästena (el skruvarna) emot hästen, men hade ja prövat en bomvidd bredare så hade de nog legat emot. jag vill ju inte köpa en för smala sadel, men inte heller en som är skadlig för hästen..

Liknande trådar

Utrustning Är de vanligt att få lite ont i helt nya sadlar? har läst att man behöver rida in sadeln så den blir mjukare mm. å att kroppen kan...
Svar
14
· Visningar
843
Senast: Tilly_85
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 093
Senast: super
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 807
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 162
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp
  • Rintränings- och utställningstråd