Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Har ett russ på foder som jag kör med och även en nordsvensk som jag håller på att köra in. Nordsvensken har jag jobbat i kapson några...
Svar
6
· Visningar
1 282
Senast: fjordtokan
·
T
Ridning Ja nu behöver jag lite hjälp. Har nu under dryga tre år utbildat min häst enligt den akademsika läran. Han har börjat bli så pass stark...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
9 545
Senast: trolli
·
H
Ridning Kan en häst böja sig i ryggen? Visst kan den det. Hästen är inte stelopererad, däremot har den olika stor förmåga att böja ryggen...
2
Svar
22
· Visningar
2 703
Senast: cristobal
·
J
Ridning Red lektion för 1:a gången häromdagen, på 1-2 år. Kände att det kunde vara dags, iom att det var så länge sedan... Hmm, ja vad ska man...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 618
Senast: axel
·
F
  • Låst
Ridning Malin skrev Sv: Klassisk ridning enligt Philippe Karl...
7 8 9
Svar
168
· Visningar
11 740
Senast: IngelaH
·
Ridning Då gamla AR-bildtråden började bli lång, startar jag en ny... Hej! Jag tänkte att det vore kul och se lite bilder på när ni tränar...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
47 033
·
M
Ridning nu är ju snart julen här och tänkte köpa mig själv en julklapp, hade tänkt en bok om Akademisk ridkonst. Jag är nybörjare och vill...
Svar
14
· Visningar
2 373
Senast: caballus
·
Ridning Då jag tyvärr inte kunde vara med på förra träffen tycker jag vi ska ordna någon ny snart igen! Nu när vädret är som det är kan vi ju...
2
Svar
32
· Visningar
2 782
Senast: Sommarsmurf
·
Ridning Eftersom intresset kanske är större här inne, än på utrustning, ställer jag frågan här. Jag har nyligen kommit över denna sadel, men...
2
Svar
30
· Visningar
4 202
Senast: flashlight
·
Ridning Är det någon här som vet ungefär hur många aktiva det finns inom akademisk och barockridning i Sverige? Har letat runt på internet men...
Svar
2
· Visningar
1 333
Senast: svea
·
H
  • Låst
Ridning En kort presentation av filosofin: Rida med lätthet. = Ecole de Légèreté Grundtanke: Absolut respekt för hästen Detta är lite av vad...
15 16 17
Svar
332
· Visningar
27 437
·
Ridning Länken från Ridsport handlar om hästens syn. Men väldigt spännande detta att hästen tappade motivationen när experimentet blev för...
Svar
12
· Visningar
1 505
·
Ridning Ja, alla Ar- ryttare, vad har ni för utrustning? Det vore lite roligt att se vad alla har på sig när de tränar, både häst och...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
13 110
Senast: Cita
·
H
Ridning Hur utbildar du en häst till att rygga? Hur överför du kommandon från arbete vid hand till uppsuttet? Och hur ryggar du med en utbildad...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 624
Senast: Lusidor
·
M
Ridning Hur definierar du dessa ord/begrepp? Ridkonst Klassisk dressyr Barockridning Akademisk Ridkonst Har ni fler "dressyr"...
Svar
6
· Visningar
1 105
Senast: svea
·
Ridning Läste ni i Ridsport om varför männen sitter bättre:angel::rofl: Jag är övertygad om att de även har fler fördelar: starkare bål-...
2 3
Svar
54
· Visningar
4 443
Senast: freddan
·
M
Ridning Var beredda på världens dummaste fråga. Om jag börjar rida klassisk dressyr och sen blir mitt mål att tävla (ft, dressyr), måste jag då...
Svar
3
· Visningar
1 091
Senast: Totola
·
P
Ridning Var på min första lektion i akademisk ridning, dock bara till fots denna gång! Det var övervägande jobb i skritt både uppsuttet och vid...
Svar
15
· Visningar
1 413
Senast: Tez1
·
Ridning Har kikat lite på begagnade vanliga espaniolor eftersom jag redan har en dyr bomsadel... Jo, hur jag än söker så hittar jag inte hur...
Svar
10
· Visningar
2 779
Senast: Polly_Mulle
·
O
  • Låst
Ridning Hm. Jag har hört lite olika saker om drivande säte det senaste. Vissa säger att man inte ska "putta" fram hästen på det viset för att...
11 12 13
Svar
241
· Visningar
15 536
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar