Tankar om drivande säte

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Tankar om drivande säte

Det har du nog rätt i. Att man utgår ifrån olika referensramar.
Frågan är kanske om det inte blir så automatiskt om man utgår ifrån ridning utifrån individ (som ju inom t ex AR kan bli väldigt olika individer och diverse "problem" och där man får möta ekipage på väldigt olika nivåer)?
Och frågan är väl egentligen - är den här tråden tänkt att utgå ifrån alla grenar eller är den tänkt ifrån klassiskt/akademiskt?
Inte för att det spelar så stor roll, men det känns som att många i tråden utgår ifrån olika saker (sin egen erfarenhet då i första hand) vilket känns intressant på ett sätt och förvirrat på ett annat om man säger att det ena eller det andra inte går att diskutera om för att det blir fel i tråden! :p

Jag tycker du skall läsa mackans inlägg en.... gång.... till.... för du har typ missförstått varenda...eviga....ord

Igen :cool:

Sv: Tankar om drivande säte

Det du skriver om praktisk erfarenhet blir ju lite både och. Kan du känna det han rider? Förmodligen inte eftersom det är en helt annan ryttare oavsett vad man själv har för metoder. Alltså spekulerar vi båda på teoretisk nivå med egna praktiska erfarenheter som referenser.
Eftersom det inte är många här som har praktisk erfarenhet på hög/petig nivå inom flera discipliner (t ex både AR och TR-dressyr eller både klassiskt och TR) och därmed kan jämföra så blir det automatiskt teoretiskt känns det som. Vi kan säga vad vi själva utifrån vår egen praktiska erfarenhet anser är "rätt"/bäst/lättast inom sin egen disciplin, men praktisk erfarenhet av det vi tycker är "fel" är det ju inte alltid man har eftersom det då förutsätter att man följt samma metod/samma filosofi/på samma typ av häst.

Fast jag påstår att du och fio inte spekulerar på samma nivå, alls, och att fio kan jämföra och bedöma mer både av det praktiska och teoretiska än många andra kan, och att du kanske skulle fundera lite över det att andra kan ha lite bredare grund för sina uttalanden i vissa frågor än vad du själv har. Du måste inte köpa allt för det, men det kanske blir svårt för dej att argumentera emot kanske, eller nej, det verkar inte vara svårt, men jag skulle nog tycka det var svårt i alla fall.....

Senast ändrad av en moderator:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Ingen riktigt bra titel, men va sjutton. Suttit å läst lite olika trådar om köpa hästar och annat. Kikade lite spontant på hastnet mest...
Svar
13
· Visningar
3 396
Ridning Jag måste ta tag i mina skänklar. I alla år, i alla typer av sadlar, har mina skänklar (och sedermera fötter) pekat utåt från hästen...
2
Svar
20
· Visningar
2 734
Senast: skiesabove
·
Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
7 431
Kropp & Själ Det här blir lite utlämnande, så jag valde ett anonymt nick. Om ni listar ut vem jag är, så håll det för er själva, tack. Jag vet inte...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
11 365
Senast: Petruska
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar