spinoff "PK" forts. diskussion kontakt & Ram

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: spinoff "PK" forts. diskussion kontakt & Ram

Jag tror att du förstår mer än du tror, även om du vill försvåra förklaringarna vi ger dig.

Jag har sett många glimtar, där du faktiskt visat att du verkligen förstått vad vi menar och det är ett litet steg på jorden, men ett stort steg för mänskligheten... eller vad farao det eter...

*Oh Lord, wouldn't you give me a Mercedez Benz...* Nä, jag är inte klok... som vanligt. Jag har varit på julbord och fått lite innanför västen... Ska jag sjunga nåt mer? :banana: Säkki Järven polka??? Eller Bergsprängar Walgrens gamla häst är dö'?? :idea:

frust! :rofl::rofl::rofl::bow:

Självklart, håller jag med dig! Dumt vore annat.

Japp, jag är vaken och lika go' o gla' o tacksam för att jag SMS'ade min gamla höleverantör i natt halv två och inte RINGDE honom när jag hittade ett hösilageerbjudande från honom på blocket. Han SMS'ade
just tillbaka o undrade när jag kan hämta. Jag tror inte han varit lika tillmötesgående om jag hade RINGT i natt... Men jag vet inte. Jag kunde alltid ha klämt i med Apans sång i djungelboken...

Självklart är det roligt, intressant och livar upp trådarna. MEN... som Tony Irwing brukar säga...

Det är INTE roligt...

När 95 % av frågorna som skrivits under alla år som klassiska forumet funnits, ska ifrågasättas och vändas ut och in på i mikroskopiska delar och resterande trådar är skrivna av de som ifrågasätter och vänder ut och in på alla andras trådar...

Då kan man fundera på hur det är med tanke om demokrati och åsiktsfrihet...

eller om det faktiskt till och med är religiös fanatism och hetsjakt i motsatt funktion...

"Alla har rätt till en egen mening, bara den överensstämmer med min" kan man se MYCKET av emellanåt och då är det INTE bara de renodlade klassikerna här inne jag talar om.

och som sagt, det är inte roligt.

MEN observera MEN!!!

Jag tycker INTE att det är just ovan beskrivna stämning i LIKA stor utsträckning längre, utan jag tycker att vi i de flesta fall går varandra till mötes och har fått en ökad förståelse för vilken ridning, som fungerar för den andre ryttaren och dennes häst. Allt ÄR inte enligt regelboken (vilken den nu är) men INGEN är ute för att plåga ihjäl sin häst. (jag rider varken med sporrar eller spö, för då hade jag fått limma fast mig i sadeln, spö möjligen vid uteritt för att komma mer än 75 meter från stallet emellanåt när damen är på det humöret...)

*Nu är det kaffe, smörgås och småkakor...(=diklofenak så höfterna ledar upp sig)*

Senast ändrad:

Jag förstod att du skulle nappa på skönsången, men nu får vi sluta sjunga... Jag har nyktrat till och ska leta fram en skottkärra att få hem 17 hösilagebalar på... Hästtransport, eller lövkärra med gallergrindar... *räknar - väldigt dåligt*

När 95 % av frågorna som skrivits under alla år som klassiska forumet funnits, ska ifrågasättas och vändas ut och in på i mikroskopiska delar och resterande trådar är skrivna av de som ifrågasätter och vänder ut och in på alla andras trådar...

Ja men tack gode gud för det med tanke på vad som dras upp som "sanningar" på detta forumet.
Nu för tiden kan man inte ens böja hästen i kroppen för det stod i någon bok osv osv...

:cool:

Ja men tack gode gud för det med tanke på vad som dras upp som "sanningar" på detta forumet.
Nu för tiden kan man inte ens böja hästen i kroppen för det stod i någon bok osv osv...

:cool:

och jag hoppas att du även läste fortsättningen.

"Alla har rätt till en egen mening, bara den överensstämmer med min" kan man se MYCKET av emellanåt och då är det INTE bara de renodlade klassikerna här inne jag talar om.

:angel:

MEN observera MEN!!!

Jag tycker INTE att det är just ovan beskrivna stämning i LIKA stor utsträckning längre, utan jag tycker att vi i de flesta fall går varandra till mötes och har fått en ökad förståelse för vilken ridning, som fungerar för den andre ryttaren och dennes häst. Allt ÄR inte enligt regelboken (vilken den nu är) men INGEN är ute för att plåga ihjäl sin häst.

:bow:

Senast ändrad:

och jag hoppas att du även läste fortsättningen.

Ja det gjorde jag vad det nu har med saken att göra :confused: jag är fortfarande glad att det finns folk härinne som inte viker sig för rena faktafel bara för att det står i någon bok.

Inte för att jämföra men..... Jag tycker det är skrämmande att normalt sett logiskt tänkande människor helt enkelt förlorar sin egen förmåga att tänka klart men det är ju så sektledare jobbar för att få ihop sin grupp och det är ju minst sagt fascinerande hur dom lyckas :cool:

Ja det gjorde jag vad det nu har med saken att göra :confused: jag är fortfarande glad att det finns folk härinne som inte viker sig för rena faktafel bara för att det står i någon bok.

Inte för att jämföra men..... Jag tycker det är skrämmande att normalt sett logiskt tänkande människor helt enkelt förlorar sin egen förmåga att tänka klart men det är ju så sektledare jobbar för att få ihop sin grupp och det är ju minst sagt fascinerande hur dom lyckas :cool:

Jag är en smart, logisk och intelligent person som normalt sett är väldigt tålmodig. Men när det gäller dina påhopp ilsknar jag till, du hade inte velat träffa mig live just nu.
Jag tillhör inte någon sekt och jag har inte nån sektledare som hjärntvättar mig regelbundet. Däremot har jag förstånd att uppskatta sådant som är utvecklande och pedagogiskt och jag har då förmågan att plocka ut de delar som passar mig och min filosofi.

Att du och nån annan här inne inte har det minsta intresse av att försöka vidga vyerna är bara beklagligt. Eftersom du har taggarna utåt hela tiden och inte accepterar att det finns andra sanningar än just din, misstänker jag att du inte heller förstår att du borde förändra nåt i ditt liv. Läs en bok av Dalai Lama eller någon annan begåvad filosof, du kan bli förvånad över det finns flera sanningar än bara en enda.

*Knapplån* alltså min knapp är inte riktad till en specifik person.

Härmed anser jag den öppna diskussionen avslutad, då den inte verkar komma längre än till dålig julstämning och hänvisar därför till forumets regler, som ALLA godkände när de blev medlemmar på forumet. Det kan vara idé att uppdatera sig om reglerna då och då om man har dåligt minne.

Trots att administratörer och moderatorer på Bukefalos.com kommer att försöka hålla alla oacceptabla inlägg borta från forumet är det omöjligt att granska alla inlägg. Alla inlägg uttrycker den enskilde författarens åsikter. (Vi har åsiktsfrihet i Sverige och det gäller ALLA oavsett syn på saken. I.H:s kommentar) Varken Bukefalos, de som administrerar Bukefalos.com eller Jelsoft Enterprises Limited (utvecklare av vBulletin) kan hållas ansvariga för innehållet i något inlägg.

Detta är de regler man går med på att följa i och med att man registrerat sig som användare och skriver på forumet.

Följ alltid svensk lag. Inlägg får inte innehålla uppmaningar till brott eller beskriva olagliga aktiviteter. Undvik material som kan anses vara stötande. Detta gäller för all typ av text du skriver in samt för länkar och bilder.

Lägg inte in copyrightskyddat material, varken text, bilder eller annat, om du inte fått tillåtelse att använda dem av den som har upphovsrätten.

För att forumet ska bli trivsamt och användbart för alla besökare skall du följa allmän netiquette (nät-etikett). Kort sagt innebär detta att man ska bete sig korrekt och vettigt även på Internet. Var vänlig och korrekt gentemot andra och gå aldrig till personangrepp.

Diskutera inte enskilda personer, varken namngivna eller beskrivna så att någon förstår vem du menar. Likaså skall inte företag som är starkt förknippande med en eller ett fåtal personer diskuteras, då detta ofta leder till reklam för, personagrepp på eller smutskastning av dessa.

Reklam, annonsering och marknadsföring är inte tillåtet på forumet. Vill man marknadsföra, sälja eller efterlysa något kan detta göras på annonssidorna, länksidorna eller genom att köpa banner-plats på sidorna.

För att förenkla för de som söker svar på frågor skall frågan besvaras direkt i tråden, inte genom en länk till en annan plats. Länkar är dock tillåtna som en fördjupning efter ett uttömmande svar.

Om du ser trådar eller inlägg på forumet som du anser bryter mot dessa regler eller på annat sätt är olämpliga skall du tipsa moderatorn för forumet genom att klicka på Rapportera-ikonen
report.gif
i det berörda inlägget. Gör gärna detta även om du är osäker på om inlägget bryter mot reglerna, du hjälper moderatorerna att hitta inlägget och de kan sedan ta ställning till om det behöver åtgärdas.

Administratören och moderatorerna på Bukefalos.com reserverar sig rätten att radera, redigera, flytta eller stänga en tråd av vilken anledning som helst.

Bukefalos har även rätt att stänga av användare som bryter mot dessa regler. Användarens IP-nummer lagras i samband med att inlägg skrivs för att säkerställa detta.

Med snöiga :banana:, vänliga hälsningar

IngelaH
moderator

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?
  • Akvarietråden V