Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Man avlastar ryggen mer om man har långa läder än korta eftersom man inte hamnar så mycket på stjärten då dessutom kan man ställa sig upp om man vill ändå man behöver inte vara i jockey -höjd
-utan att gnälla
Man hamnar på stjärten om man har jockeyläder och sitter, men det här var ju frågan om liite längre...... Kanske ett mellanting? Svårt att avlasta med de lädren, i balans.
På nedre bilden har du väldigt långa läder för att rida ut? Blir det inte problem med att avlasta ryggen när du klättrar, galopperar, osv? Eller var det bara på den bilden, kanske?
Vilket fantastiskt gulligt litet hus bakom dej Är det ditt?
På nedre bilden har du väldigt långa läder för att rida ut? Blir det inte problem med att avlasta ryggen när du klättrar, galopperar, osv? Eller var det bara på den bilden, kanske?
KL
Har alltid mjuka stretchjeans i stället för ridbyxor,
Jag har inte sett någon med "uterittläder" som inte hamnat på rumpan..
Jag har inte sett någon med "uterittläder" som inte hamnat på rumpan..
Va? Vet du varför man har kortare läder?
Ja inte för att sitta bättre nedsuttet iaf! Utan att sitta bättre stående/i lättridning.
De flesta stretchjeans tycker jag har en enkel söm på insidan och en dubbel på utsidan. Så då blir det inte mer skav än på ridbykorna. Kanske om man har en stenhård sadel så man sitter på den där vikta kanten i skrevet Men jag har en så mjuk sadel att det inte märks.Använder du "vanliga" jeans då? Alltså inte särskilda stretchjeans?
Det skaver inte från sömmen?
Nät speciellt märke som är bra?