Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

K
Ridning hej ja har nu en fundering och behöver lite hjälp har en 05a som har börjat stegra och så. det hela började med när min medryttare var...
Svar
14
· Visningar
1 528
Senast: Karolina_91
·
P
Ridning Hej! Min häst "vägrar" att bära sin svans i ridningen, han kan göra det ibland när man tömkör och han är riktigt lösgjord, annars går...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 532
Senast: clubman
·
A
Ridning Jag rider en B-ponny 3ggr i veckan och jag har ett problem... När jag ska rida ut (ensam) så antingen vägrar han gå från stallplanen...
Svar
5
· Visningar
1 027
Senast: MfVd
·
J
Ridning Jag behöver verkligen lite synpunkter på hur NI där ute skulle göra i min situation. Äger en häst som nyss fyllt två år och lånar en...
Svar
12
· Visningar
1 239
Senast: Lavinia
·
D
Ridning Jag är en inbiten Min Häst-läsare och i det senaste nummret fanns denna insändaren med: SVAR TILL "SLUTA SÅGA!" Hej Matilda! Ärligt...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
10 733
Senast: Tuvisen
·
D
Ridning hur ofta tycker ni att man ska rida eller köra?:confused:
Svar
17
· Visningar
1 588
Senast: BeyondTheLimits
·
B
Ridning Jag har precis börjat rida igen, har skaffat världens finaste medryttarhäst! Men, jag har såklart tappat sjukt mycket, det bästa vore...
Svar
1
· Visningar
1 252
Senast: zassoo
·
M
Ridning Hejsan! Jag behöver seriös hjälp och tips om min häst. Jag har en häst som har blivit 6 år nu vid årskiftet. Han är ett fullblod med...
Svar
5
· Visningar
955
Senast: flashlight
·
A
Ridning Hej! har ett 21årigt varmblodssto som jag lånat som sällskap till min andra häst. Har dåligt samvete över denna dam då hon bara får gå...
Svar
5
· Visningar
951
Senast: Liten
·
J
Ridning Ja min historia går att läsa på presentations tråden.. Men Äntligen idag fick jag ett gott besked, jag har hittat mig en tränare =)...
Svar
6
· Visningar
1 111
Senast: Jenilee
·
Ridning Jag har varit och utprovat en elisabeth sadel till min häst, jag har inte kommit igång med dressyren så den är knappt änmvänd och det...
Svar
5
· Visningar
1 341
Ridning Vad finns det för filmer inom ridning som man borde ha sett? Vilka är väl sevärda (kunskapsmässigt), och vilka har väldigt många...
Svar
2
· Visningar
1 001
Senast: psychogrrl
·
Ridning Sitter och funderar på hur man ska sitta i en skolsadel för att det ska vara optimalt. Ska fram och bakvalv vara tätt emot kroppen...
Svar
5
· Visningar
1 347
Senast: bigganl
·
M
  • Låst
Ridning Hej! finns det några AR-ryttare runt Habo? Har nu testat AR på egen hand och funnit att detta är nog grejen för mig. Men nu känns det...
Svar
1
· Visningar
845
Senast: IngelaH
·
H
Ridning Ni som rider med stångbett, kom gärna med tankar och kommentarer hur ni gör eller hur det fungerar för er. Vilka tygeltag använder...
2
Svar
31
· Visningar
3 744
Senast: em76
·
  • Låst
Ridning Hej! IngelaH, heter jag som många vet och är huvudmoderator på forumet Klassisk RidKONST. Ja för mig och många andra är ridningen en...
Svar
0
· Visningar
3 177
Senast: IngelaH
·
O
Ridning Vad gör ni för något när hästen ni rider bara rusar iväg i traven, gång på gång?
Svar
10
· Visningar
4 623
Senast: Ewa-Lena
·
A
Ridning Känns som en ganska dum fråga, men hur uttalas egentlgen ordet "travers"? Något som jag har funderat över ett tag nu. Ursäkta om det här...
Svar
2
· Visningar
942
Senast: AngelInTheSnow
·
Ridning Jag är nyfiken på Zaldis modeller Relvas och Lusitanus. Är det någon som har någon av dem och kan berätta lite? Vilken typ av ryggar...
Svar
7
· Visningar
2 867
Senast: bigganl
·
Ridning Är det någon som har haft eller ridit i en sån? Vad tyckte ni om den i så fall?
2
Svar
22
· Visningar
7 129
Senast: Rigel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar