Riano Marjoman

Sv: Riano Marjoman

Borde ju gå att byta hos en sadelmakare, frågan är vad det kostar. Skulle ringa närmaste sadelmakare och kolla först om jag vore du...
De spanska sadlarna brukar väl vara utskurna under kåpan för närmre benkontakt, så det är inte säkert att det blir en "bulle" ändå! :D

Kanske lite försent att skriva in hit men jag har en Riaño Marjoman (: En toppensadel ! Har dock ingen annan liknande sadel att jämnföra med, men jag tycker iallafall att den är jätteskön och bra.

Jag har hittat en begangnad och funderar på att köpa den. Men vad har man för sadelgjord till? Stropparna är ju så korta och man vill ju inte gärna ha en "vanlig" lång sadelgjord med tillhörande bulle under benet. :confused:
Iof skulle man kanske kunna låta en sadelmakare byta ut stropparna och mot längre, eller går det att göra så?

Har en Portuguesa Ludomar och var lite fundersam på sadelgjorden jag också. Löste det väldigt enkelt med två lösa remmar som jag knäppte i de korta stropparna på vänster sida och vips var stropparna förlängda med mer än en halvmeter ;)

Liknande trådar

Ridning Min erfarenhet är att hästar som är svåra att sko också är lite knepiga i ridningen kanske inte svåra men i alla fall inte några helt...
Svar
8
· Visningar
530
Senast: Oknytt
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
576
Senast: MiniLi
·
Ridning Hej! Jag undrar hur ofta det är optimalt att träna bommar? Har ett sto som jag tränar bommar med en gång i veckan. (Islandshäst )...
Svar
8
· Visningar
618
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 767
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama