kamomillo
Trådstartare
Konstig rubrik kanske, men....
Vi förlorade vår hund under julhelgen, hon blev nästan 16 år, så det var väntat. Men ändå är vi nog lite chockade av tomheten hon lämnade....
Nu efter en månad börjar vi söka efter en ny kompis, och jag läser och klurar över vilken ras det skulle kunna vara som passar oss.
Men nu till problemet, hur gör man? Jag har tittat på SKKs köpa hund sidor, och där verkar det vara en djungel...
Någon skriver - vi parar nu! leveransklara vecka 36.... Ja jag gissar att det var förra årets parning, och inte aktuellt i år?
De finns omplacerings erbjudande, som också verkar inaktuella...
Sedan finns kennlar som har valpar till salu, som verkar vara nutid, men mailar jag dom, får jag inget svar, vet inte ens om meddelandet är läst....
Då vi köpte senaste hunden för 16 år sedan, åkte vi till närmsta valpkull, och hämtade en valp, inte ett dugg genomtänkt. men det BLEV JÄTTEBRA!
13 år före det köpte vi också valp, på lokaltidningens köp och säljsida.
11 år före det köpte vi hund på annons i hundsport....
men nu... är det Blocket som gäller??? Hur vet man att folk är seriösa där?
De är svårt!
Jag önskar att mitt hundköp ska bli så bra som möjligt!
Hur har ni hittat drömhunden?
* Jenny *
Vi förlorade vår hund under julhelgen, hon blev nästan 16 år, så det var väntat. Men ändå är vi nog lite chockade av tomheten hon lämnade....
Nu efter en månad börjar vi söka efter en ny kompis, och jag läser och klurar över vilken ras det skulle kunna vara som passar oss.
Men nu till problemet, hur gör man? Jag har tittat på SKKs köpa hund sidor, och där verkar det vara en djungel...
Någon skriver - vi parar nu! leveransklara vecka 36.... Ja jag gissar att det var förra årets parning, och inte aktuellt i år?
De finns omplacerings erbjudande, som också verkar inaktuella...
Sedan finns kennlar som har valpar till salu, som verkar vara nutid, men mailar jag dom, får jag inget svar, vet inte ens om meddelandet är läst....
Då vi köpte senaste hunden för 16 år sedan, åkte vi till närmsta valpkull, och hämtade en valp, inte ett dugg genomtänkt. men det BLEV JÄTTEBRA!
13 år före det köpte vi också valp, på lokaltidningens köp och säljsida.
11 år före det köpte vi hund på annons i hundsport....
men nu... är det Blocket som gäller??? Hur vet man att folk är seriösa där?
De är svårt!
Jag önskar att mitt hundköp ska bli så bra som möjligt!
Hur har ni hittat drömhunden?
* Jenny *