Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

B
Ridning en gammal häst som har stela bakben, väldigt pigg att rida, alltid glad, jobbar duktigt annars, men är helt enkelt... väldigt stel i...
Svar
5
· Visningar
1 047
Senast: Nora
·
E
Ridning Har nyligen börjat rida ett sto, och hon är verkligen ett Sto med stort S. Hon är allmänt tjurig mot andra hästar, och det kan jag ju...
Svar
14
· Visningar
1 456
Senast: Armani08
·
N
Ridning Nu när det är så fint vinterväder blir man ju jättesugen att fara ut på isen och rida! :D Men hur tjock borde isen vara för att man ska...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
9 502
Senast: Ninen
·
  • Låst
Ridning Vad tycker Du är främsta skillnaden på klassisk dressyr och "vanlig" dressyr (tävlingsdressyr?) ?
12 13 14
Svar
267
· Visningar
16 478
Senast: IngelaH
·
S
Ridning Hästen jag rider har jag ridit länge, ägde denna häst mellan 2003-2005, och har sedan dess ridit den sporadiskt, haft ett längre...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 254
Senast: krusmynta
·
H
Ridning Kan någon rent tekniskt förklara för mig hur ni gör och vad som händer i hästen muskulärt och rent anatomiskt när ni vill att den ska...
2
Svar
20
· Visningar
2 081
Senast: Scata
·
V
Ridning Hur är det nu med ändrignen i TR? Får alla som vill starta sin häst i avd. B fast hästen inte är unghäst? Eller hur ligger det till??:)
Svar
3
· Visningar
1 148
B
Ridning Hittade bara massa äldre trådar om stretchning så jag startar en ny! Strechar du din häst efter ridning? Varför/ Varför inte...
Svar
7
· Visningar
1 182
Senast: H_lena
·
R
Ridning Hur ska man tänka när en häst inte reagerar på mycket lätta skänkelhjälper, heller inte på lätta men tydliga, mkt tydliga och inte...
2 3
Svar
59
· Visningar
8 429
Senast: Gravinda
·
M
Ridning Hej! Jag söker med ljus och lykta efter en bra bok som belyser hur man bygger upp en otränand häst, konditionsmässigt och...
Svar
2
· Visningar
1 014
Senast: Martenix
·
Ridning Min nordsvensk har bara ridits sporadiskt över jul och i april ska hon iväg på betäckning och vara borta ett par månader. Jag tänkte...
2
Svar
24
· Visningar
2 835
Senast: __Stilett__
·
M
Ridning Hej! Det här är ju egentligen inget problem, men jag har funderat på detta ett tag & inte kommit underfund med varför hon gör så...
Svar
2
· Visningar
980
Senast: mightyblue
·
F
Ridning Hejsan! Äntligen har jag blivit av med mitt största problem för tillfället,min islänning har bockat och skenat i ca 4-5 månader,Har...
Svar
3
· Visningar
900
Senast: Fjóla_ekorneberg
·
H
Ridning hej vad gör jag för fel om i min travare bara sparkar bakut och hoppar då jag galloperar på henne hon är 19 år och borde ha...
Svar
6
· Visningar
946
Senast: Alpin87
·
P
Ridning Hejsan! Jag undarar en sak,skulle ett pelhambett,-Gummirakt hjälpa mig och min med ryttarhäst? Asså hon är ett kallblod och gudomligt...
Svar
13
· Visningar
2 066
Senast: Tuvisen
·
N
Ridning Det fanns en likadan tråd tidigare men den blev så rackarns lång så jag tänkte skapa en ny. Detta är iaf en igångridningstråd för oss...
Svar
1
· Visningar
682
Senast: Nostalgitripp
·
D
Ridning vet nån vad det är för kvalgräns för 4-års championatet i dressyr:)
Svar
1
· Visningar
684
Senast: Dww
·
A
  • Låst
Ridning Hej! Skulle vilja ha lite tips på bra ridläger/träningsläger för vuxna där man kan ta med sin egen häst.Har inte kommit speciellt långt...
Svar
1
· Visningar
1 475
Senast: IngelaH
·
Ridning Hej! Det är så att nu när det har kommit så mkt snö blir man ju lite sugen på att pröva att tolka!:) problemet är att jag aldrig gjort...
Svar
13
· Visningar
1 143
Senast: H_lena
·
F
Ridning *Jag skriver under anonymt alias eftersom jag annars har ett ganska välanvänt bukenamn folk känner igen. Således riskerar folk i denna...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 304
Senast: Tuvisen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare