Rida på isen?

Sv: Rida på isen?

jag typ läst igenom hela tråden nu !!! (:bow: till mig hahaha) Kom du ut på isen till slut? Var det lika fantastiskt som ni får det att låta? :rofl:

jag typ läst igenom hela tråden nu !!! (:bow: till mig hahaha) Kom du ut på isen till slut? Var det lika fantastiskt som ni får det att låta? :rofl:

haha duktigt av dig! :D :bow:

Det var planerat att vi skulle fara ut på isen idag och rida men eftersom jag fick hem finnhästen först i söndas så har han varit lite nervös och spänd. Så vi tog inte risken att fara ut och "studsa" på isen idag utan tar det om några dagar när det är fint väder :D Då ska jag uppdatera om hur det var! :D :rofl:

allså...va-fn ska man ut på isen å göra?? perfekt underlag??? jojo...iskana fläkning...vill du skada eller ta livet av er så varsego...

Har aldrig sett en häst som är broddad och har snösulor halka på is, brodden går genom isen och får fäste. Är infödd Norrlänning själv och har aldrig haft en häst som halkat på is under 8 år. Men har sett häst med blanka skor eller broddad halka på det vanligaste underlaget vi har i våra stallar - betong. Har t.om sett hästar gått omkull på betong. Hade en kbl hingst som hade för bråttom in i boxen förra veckan, han satt med rumpan på betonggolvet till slut när han tappade fäste om och om igen. Men folk verkar aldrig reflektera över hur jäkla halt det är och framförallt farligt eftersom det finns inne i stallet. Men folk ska skrika hejvilt över att folk går på isar med sina hästar.

ok f.låt.. läste slarvigt och uppfattade inte att du bodde norröver.... min första tanke var på hur isarna ser ut här nere...ingen snö på dom glatta o blanka... och nä jag tänkt e inte heller på att man faktiskt broddar upp.... hade en dålig dag och ber om ursäkt..
Fattar nu att is med go snö på e härligt.. och bilderna talar för sig själv! men du! glöm inte ispiggar iaf:-)

Alla har vi våra dåliga dagar, det är lugnt :)

jepps, tänkte ta med mig en människa till fots också ifall något skulle hända så man inte är ensam :)

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
295
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 089
Hästhantering Har massa problem med nyköpt häst. Känner mig desperat. Jag bestämde mig för att köpa en riktigt bra häst, tänkte att en gång i...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
8 908
Senast: Ponsa
·
Ridning Jag har rider en 10 årig valack sedan några månader tillbaka. Han är en korsning mellan varmblod och ponny av okänd ras. Vi fick en...
Svar
3
· Visningar
1 400

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka