AK... innersida och tramp

Sv: AK... innersida och tramp

När jag skrev inte renlärig AR så menar jag att jag inte jobbar enligt BBs principer (om dom inte sammanfaller med de gamla mästarna och den franska lätta ridläran, vilket det gör ibland). För mig är uttrycket AR = BB, eftersom det var han som myntade det begreppet.
Så jag vet faktiskt inte om det sätt jag gör öppna på är AR eller ej.
Jag vet att hur jag rider faller inom ramen för Ridkonst och att jag kräver mer samling, mer jobb av hästen och mindre av mig än vad den moderna tyska ridstilen vill ha ("tävlingsdressyren"). Men principen är ändå densamma överallt...

De andra funderingarna du har, utveckla dig gärna lite mer - jag förstår inte vad du är ute efter när jag läser ditt inlägg (trög ja jag vet :o).

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 080
Senast: Lavinia
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 190
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 241
Senast: Hedinn
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 349
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Ratsit
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Kallbad