Sv: Främsta skillnaden
*Whoaaah*
Hold your horse's Miss, eller hur man nu säger inom western.
Så HÄR sa jag och inget annat.
Och är verkligen ryggning, volt och framdelsvändningar, så plättlätta övningar att det bara är att rida rakt fram? Konstigt, då att det ska vara så svårt att få mer än 5'or o 6'or på dem emellanåt i TD. Är det för att man ställer och böjer för mycket? Man ska rida mer rakriktat.
Nä, missförstå mig rätt. Jag förstår nog vad du menar även om jag är lite trött idag. Jobbade natt.
Om du anser att pleasure- att bara rida rakt fram utan ngt krav mer än att hästen ska vara vågrät i sin form i de 3 gångarterna- så bekvämt som möjligt- är dressyr, så vete Katten.
Nej jag tycker inte att man ska förändra gångarterna för att man själv ska sitta skönt. En häst som masar sig fram använder inga muskler till att bära upp sig o sin ryttare. Den går liksom o då påverkar det SI-leden för mkt- stjärthalvorna guppar om vart annat. Nu har just Quartrarna lite Belgian blue-rumpa o kanske tål det.
*Whoaaah*
Hold your horse's Miss, eller hur man nu säger inom western.
Så HÄR sa jag och inget annat.
Du låter mer insatt än mig, så du har säkert rätt. Jag sökte lite på sidor jag haft kontakt med förr och fann väl lite vilseledande information, där då.
....
Jag tycker då att rörelserna enligt ovan är "dressyrliknande", även om de som du säger ska vara mer markbundna inom pleasuren.
Och är verkligen ryggning, volt och framdelsvändningar, så plättlätta övningar att det bara är att rida rakt fram? Konstigt, då att det ska vara så svårt att få mer än 5'or o 6'or på dem emellanåt i TD. Är det för att man ställer och böjer för mycket? Man ska rida mer rakriktat.
Nä, missförstå mig rätt. Jag förstår nog vad du menar även om jag är lite trött idag. Jobbade natt.