Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Spin-off på tråden Espaniola / Espaniola De Lux, nu om Portugesan. Jag vill veta allt som finns att veta! Bilder är kul...
Svar
10
· Visningar
1 379
Senast: angelaL
·
E
Ridning Jag har haft min ponny nu i ca. 1 år. Han har varit pigg när man har hoppat och så, liksom ni vet "sugit tag i hindret" :p Men nu för...
Svar
13
· Visningar
1 171
Senast: ellahellberg
·
N
Ridning Hej! Rider en häst som verkligen kan vara bestämd med vart han vill och inte vill, speciellt det sistnämnda. Skulle rida över en...
Svar
9
· Visningar
1 013
Senast: aneeette
·
Ridning Jag vet att folk diskuterar hästens form osv mkt redan i detta forum, men jag har hittills inte hittat en tråd som riktigt rör detta...
2
Svar
37
· Visningar
3 276
Senast: -moa-
·
E
Ridning Hej! (Moderator disclaimer: Som ny här på forumet har jag redan insett att frågor och svar rörande specifika ridläger och dylikt ej...
Svar
11
· Visningar
2 938
Senast: bengall
·
Ridning Det här kanske egentligen skulle platsa under andra forum också, men hoppas den får ligga kvar eftersom det skulle vara intressant att...
2
Svar
38
· Visningar
3 334
Senast: bigganl
·
G
Ridning Har försökt att leta i lite olika trådar och så men det finns ingen där mitt problem tas upp... bara delar av det, Fröken går...
Svar
6
· Visningar
1 769
Senast: Gifted
·
Ridning Jaha, då har jag förköpt mig igen. Vad tror ni... skulle detta bett kunna vara ridbart? Det är i princip i nyskick, och om man är lätt...
2
Svar
39
· Visningar
5 475
Senast: Angua
·
Ridning Jag hade bra balans "förr i tiden" och satt ofta kvar trots mycket bus och brallande från unghästar. Nu när jag tagit upp ridningen har...
Svar
12
· Visningar
1 589
Senast: Scata
·
L
Ridning hej på er=) nu är det så här att jag väntar mitt andra barn. är i vecka 11 nu och undrar om det är fler än jag som rider och är gravida...
Svar
5
· Visningar
960
Senast: A-K.Eng
·
B
Ridning ...A SEARCH FOR A CLASSICAL ALTERNATIVE. Så heter en bok av Philippe Karl, ganska ny vad jag förstår. Nån som läst den, är den värd...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
12 098
Senast: Dressyr
·
Ridning Efter att ha använt en hemsk tygel till stången är jag nu på jakt efter en ny stångtygel. Den ska vara smal (13-14 mm), och lädret ska...
Svar
3
· Visningar
917
Senast: Amk
·
T
Ridning Jag har precis blivit medryttare på ett travarsto på 7 år. Jag får hjälp av ägaren men tycker ändå att det är kul att få höra andras...
Svar
5
· Visningar
1 106
Senast: Tindra_III
·
Ridning Kommer antagligen bli gråhårig i förtid på grund av dessa hemska tingelser. Idag har jag provat en Ecuyer och såklart var den helt...
Svar
5
· Visningar
1 205
Senast: Zahlo
·
Ridning Jag har nu när det varit härlig snö på vintern då och då ridit dressyr på ett snötäckt fält. Fältet i fråga ligger i träda, så det är...
Svar
9
· Visningar
1 572
Senast: kopparberg
·
N
Ridning Hej! När ska man ta av broddarna, nu är det ju inte så isigt längre. ska jag låta de sitta i ändå? ena brodden på hästens på höger...
Svar
7
· Visningar
852
Senast: Yrja
·
Ridning Jag har en god vän som har en 8årig "avdankad" travare. Kom från travet för ca 3månader sen. Den har ridits in med hjälp av mig och så...
2
Svar
23
· Visningar
2 011
Senast: Alpin87
·
E
Ridning Hejsan! Min ena häst är hur snäll som hälst att rida men probelmet är att så fort man kommer in i skogen så börjar hon bla: Andas...
Svar
7
· Visningar
1 298
Senast: Emmiz
·
N
Ridning Var inte säker på var jag ska lägga tråden, flytta om den ligger fel. Imorgon ska jag provrida en ponny som jag eventuellt ska bli...
Svar
4
· Visningar
1 360
Senast: nore
·
N
Ridning Hej! Hur gör man med en häst som mest vill vända hemmåt? Givetvis ger jag mig inte och driver frammåt ändå, men man vill ju inte bråka...
Svar
11
· Visningar
5 459
Senast: RobbieWilliams
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025