Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

P
Ridning Vet inte om jag lägger tråden rätt nu:confused: Men iaf, jag har en fd travare som gått som ridhäst i många år nu. Jag upplever att...
Svar
4
· Visningar
1 053
Senast: loppo
·
Ridning Jag vet inte om jag lägger tråden på rätt ställe men då får ni flytta på den. Jag kom ut till stallet och upptäckte att min...
Svar
12
· Visningar
1 177
K
Ridning Hej nu har ja funderat ett tag.. jag har en 05a ett korsningssto på 1.54. Riden i ca 1 år. men hon började stegra efter att hon har...
Svar
13
· Visningar
1 446
Senast: susekl
·
R
Ridning Hej alla kloka bukare! :) Jag funderar på att köpa loss en D-ponny från ridskolan till hösten och funderar på vad man ska tänka på...
2
Svar
39
· Visningar
2 742
Senast: Rebecka
·
D
Ridning Jag har för några dagar sen satt igång min äldre herre, ponny som snart är 24 år. Eftersom jag vill ta det lugnt med honom i början...
Svar
6
· Visningar
2 163
Senast: Precious
·
P
Ridning I måndas red jag mitt varmblod. Allt gick jätte bra, jag hoppa och min mamma var med som hinder kalle. Sen i slutet skulle jag skritta...
2
Svar
36
· Visningar
3 449
Ridning Det är ju allmänt känt att för att komma nån vart inom ridning så krävs det rätt förutsättningar både med talang och pengar. De flesta...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 680
Senast: quigley
·
O
Ridning Det finns en häst på min ridskola som kröker sig något enormt i nacken så fort ryttaren har suttit upp och går sedan så under hela...
Svar
13
· Visningar
4 193
Senast: OsCoxae
·
J
Ridning Jag är ganska ny i att rida utomhus, så jag undar på vilka väg/stig typer som man bara ska skritta på de man kan galoppera på eller helt...
Svar
10
· Visningar
1 198
Senast: Tuvisen
·
Ridning Hittade inget bättre ord för det. Nu är det alltså inte avsaktningar jag menade, utan hur man får en häst att sakta ner i skallen...
Svar
2
· Visningar
989
Senast: Juwlss
·
Ridning Min medryttare ramlade av min 5-åring förra veckan och fick en lättare hjärnskakning. Nu mår hon bättre men hon är rädd och nervös över...
Svar
5
· Visningar
1 189
Senast: sstina
·
Ridning Min systers ponny har en mycket dum ovana. Om man är ute och rider och hon ramlar av, så galopperar ponnyn hem. Det kan iofs vara bra...
Svar
3
· Visningar
863
Senast: Trasdockan
·
T
  • Låst
Ridning Jag är ganska nyinflyttad till Borås och är lite nyfiken på vad det finns för ridskolor i närheten. Jag har inte ridit på över ett...
Svar
1
· Visningar
1 015
Senast: GotAsecret
·
Ridning Hejsan, jag har en ponny som är helt underbar, han är perfekt pigg ( i min smak ) i dressyren, och något het vid hoppning, men vi har...
Svar
1
· Visningar
760
Senast: Seabaz
·
I
Ridning Det står stilla i huvudet på mig. Jag rider enbart dressyr, och har inte kommit så jätte långt. Då jag kämper mest med, att få ner...
Svar
11
· Visningar
1 749
Senast: Tuvisen
·
C
Ridning Ha någon några bra tips för att få mer kontroll på benen? På vissa hästar jag rider har jag märkt att det är väldigt svårt att få benen...
Svar
3
· Visningar
981
Senast: bigganl
·
Ridning Har inga böcker i bokhyllan och inga i närheten som kan svara på frågan. Att en relation med hästar har höga mentala krav är redan...
Svar
9
· Visningar
1 139
Senast: lektra
·
T
Ridning vilka olika saker kan fela på en häst som slänger upp huvudet vid ridning. för att precisera problemet: hästen i fråga går i fin...
Svar
5
· Visningar
1 433
Senast: ginnies
·
K
  • Låst
Ridning hur/vad rider ni?tycker ni det är svårare/lättare i bomlös? vad har ni för sadel? och vad har ni för häst?
2
Svar
20
· Visningar
4 025
Senast: IngelaH
·
Ridning HEJ! Jag behöver tips på vad jag ska göra med min fjording. Problemet med henne är när man är ute och rider, speciellt travar och...
2
Svar
21
· Visningar
1 675
Senast: jennyek
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar