Hade ni haft det som krävs?

Sv: Hade ni haft det som krävs?

Nej, elitryttare hade jag inte blivit. Jag har inte intresset, skulle tycka det var tråkigt att bara hålla på med hästar hela dagarna. Dessutom har jag mycket mer talang för det jobbet jag har än för ridning. Att jag kommit nånstans alls med ridningen beror inte på talang, utan på envishet och ambition. Ridningen är jättebra som omväxling, men absolut inget jag skulle vilja syssla med på heltid. Trivs heller inte tillräckligt bra med hästmänniskor för att vilja hänga med dem heltid.

nä, för lat, nervös, vill hinna annat. Har inte så höga ambitioner:o
Ser däremot gärna kompis med höga ambitioner lyckas.Ger oxå glädjerus:banana: Räcker för mig

kl
Jag tror jag hade nått ganska långt iallafall.. kanske inte ända upp till eliten men en bit på vägen :)
Tid och vilja har jag, det är "bara" pengar, rätt häst och lite mer talang som krävs:angel:

Absolut. Hade jag haft de rätta förutsättningarna hade inget stoppat mig. Jag var mycket talangfull när jag var mindre, även om jag började rida i tonåren. Helt övertygad om att jag hade presterat bra och kommit till OS i den gren jag tycker är roligast.

Visst, inget är omöjligt, jag är inte död ännu, men just nu är jag på nybörjarnivå igen, men skulle jag vinna en jävla massa pengar skulle jag köpa en bra läromästare och sen skulle jag sikta högt!

Jag tror faktiskt att jag skulle ha talangen, men kanske inte viljan. Jag rider för mig själv och inte för prispengar :)

Jag tror jag hade kunnat tränat på nivån utan problem då jag har viljan och otrolig kämparglöd när jag väl bestämt mig för något! Dock hade aldrig mina nerver klarat det, är för svag psykiskt :mad:

Nej jag har inte talangen. Inte viljan heller. Trivs bäst på hemmaplan med att träna min häst, inte tävla, blir bara nervös. Jobbar nästan helst med oskolade hästar.
Min bror har talangen helt klart men han är inget tävlingsfreak så han hade inte heller blivit elitryttare tror jag.

Definitivt inte. Jag saknar både talang och tävlingsvilja. Jag och en kompis diskuterade just det när vi var på GHS häromsistens - jag konstaterade att det är en jäkla tur att jag inte föddes in i en "ryttarfamilj" med tanke på vilken besvikelse jag hade blivit. En talanglös fegis som mest vill lufsa i skogen på avdankade travare, och avskyr folksamlingar, stress och resor. :p

Jag hade två lovande hästar på väg upp när jag gick in i väggen 03. Sen dess har jag inte tävlat alls min ena häst tas bort idag :cry: den andra ska säljas. Ska skaffa en åring och lägga ridningen på hyllan ett tag. Jag har insett att jag saknar det brinnande intresset för att bli elitryttare.

Jag är som Mitrolle. Talangen finns (ej självutnämnd) men kämpaglöden var det brist på och jag är bekväm av mig. Det j*vliga är att som barn hade jag nästan allt det där som TS skrev, Stor gård, hästintresserade förädrar o.s.v. Nu har jag dessutom en a-tränare och f.d. landslagsryttare i släkten.

Men nu är man 40+ med en talangfull häst som har lika kul i hagen brallandes av hjärtans lust som han har på en tävlingsbana. OS klass är han inte men han borde lätt kunna gå msv och mer med bra resultat, bara häst och jag lyckas hålla oss skadefria och hålla igång tränandet så man kan komme förbi LB stadiet p åtävlingsnivån. När jag nu tävlar....

Absolut att jag hade klarat det! Talang är visserligen en fördel, men med rejäl vilja och envishet kommer man väldigt väldigt långt!

Om jag i framtiden skulle vinna en hel hög med pengar tänker jag köpa mig två eller tre riktigt fina rutinerade dressyrhästar, flytta ner till AvG, träna som en galning och satsa på närmsta OS. Är helt säker på att man med obegränsade medel hade klarat det.

Jag är inte säker på att jag har talangen, ibland får jag en jättefin känsla å får en medioker ridskolehäst att bli riktigt fin, andra dagar skiter det sig rejält.

Men om man inte rider så ofta är det väl svårt att få bra känsla varje gång. Min ridlärare säger att han bara får bra känsla 20% av ett pass. Den kommentaren gjorde mig förbannad för e de nåt jag har så är de killer instinct ;) minst 80% ska de vara bra känsla, annars blir jag arg på mig själv :)

Jag är skitnoga med allt runt om ridningen. Men jag tror att jag e en medelsvår människa med det "lilla extra", den som har finast flätor, mest väluppfostrade hästen, o kanske den som har roligast. Men min ridande teknik räcker nog inte längre än så. Men man vet aldrig, det beror ju mycket på hästen givetvis, på vilken känsla man har på den.

Jag har ju ingen häst ens. Men nu äntligen 26 år in på mitt liv, så har jag den stora gården med alla förutsättningarna, så nu jävlar ska de byggas stall å sparas till framtida OS dressyrhästar ;) HAHAH kanske inte, men jag ska iaf hitta en riktigt bra vän som jag har kul ihop med, kanske tävlar lite. Men de hindrar mig absolut inte från att vilja kunna byta i varje, göra pirutter eller piaffera. Tror bara inte jag kommer göra de på en tävlingsplats.

Absolut att jag hade klarat det! Talang är visserligen en fördel, men med rejäl vilja och envishet kommer man väldigt väldigt långt!

Om jag i framtiden skulle vinna en hel hög med pengar tänker jag köpa mig två eller tre riktigt fina rutinerade dressyrhästar, flytta ner till AvG, träna som en galning och satsa på närmsta OS. Är helt säker på att man med obegränsade medel hade klarat det.

Ja göra som kineserna ;)

Nu undrar jag, hade du (med alla dessa förutsättningar) haft vad som krävs? Att bli elitryttare kräver ju en del förutom allt det praktiska. Har du talangen som krävs? Viljan och kämpaglöden? Det krävs ju en hel del jobb även om du har allt annat som krävs. Om du svarar ja, vad är det du saknar i dagsläget för att komma hela vägen? Pengar? Rätt häst?

Eftersom jag startat 20 mästerskap på ponny och som junior vet jag att jag med rätt häst klarar det.

Just nu är jag första års senior och det steget är ganska stort för att vara kvar i eliten. Håller för tillfället på att rida in mig på den ena och utveckla den andra och rehabilitera den tredje och den fjärde ska börja rehabiliteras snart. Så tiden får utvisa om jag även har det som krävs för att bli elit som senior.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
601
Senast: tara
·
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
8
· Visningar
2 350
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 486
Senast: Mabuse
·
Anläggning Jag funderar på inackordering och behöver hjälp att bolla lite.. Förutsättningar: Tre egna hästar (två shetlandsponnys, en stor) på...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
13 541
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Kallbad
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Ratsit