Flytta med utekatt

Emmmmma

Trådstartare
Jag sitter med världens ångest över att behöva flytta min älskade lilla katt, från hans trygga revir. Han kom till mig för 5 år sedan (då var han 3 år) och fann sig här direkt. Gick ut efter två dagar och har alltid kommit hem. Är väl ute 50/50 på sommaren och mer inne på vintern.
Vi har nu sålt vår gård och i väntan på att vi hittar vårt drömhus på landet ska vi hyra ett litet hus. Det ligger precis vid en sandstrand med omgivande skog och minimalt med bilar. Långt ifrån där vi bodde förut.
Jag är nu livrädd att han inte ska trivas eller att han ska gå vilse. Har dock gps på honom. Går det att få katter att trivas på nytt? Han har ju redan flyttat en gång i sitt liv, och nu blir det åtminstone två gånger till. 🥲 Han är mitt lilla barn. 🥰

Jag sitter med världens ångest över att behöva flytta min älskade lilla katt, från hans trygga revir. Han kom till mig för 5 år sedan (då var han 3 år) och fann sig här direkt. Gick ut efter två dagar och har alltid kommit hem. Är väl ute 50/50 på sommaren och mer inne på vintern.
Vi har nu sålt vår gård och i väntan på att vi hittar vårt drömhus på landet ska vi hyra ett litet hus. Det ligger precis vid en sandstrand med omgivande skog och minimalt med bilar. Långt ifrån där vi bodde förut.
Jag är nu livrädd att han inte ska trivas eller att han ska gå vilse. Har dock gps på honom. Går det att få katter att trivas på nytt? Han har ju redan flyttat en gång i sitt liv, och nu blir det åtminstone två gånger till. 🥲 Han är mitt lilla barn. 🥰
Katten kommer kanske tycka det är jättespännande med ny miljö :) Men jag förstår vad du menar. Vi ska också flytta snart och vår katt är en riktig nervös herre. Han blev rädd när kommunens renhållning hade bytt lastbilar med ny färg. Men jag tänker att vi håller honom inne i början på nya stället och sedan får han gå ut i omgångar. GPS låter också som en trygghet.

Jag har flera kompisar som har flyttat med sina utekatter och då har de alltid hållit katterna inne i två veckor på det nya stället så att de hunnit "bo in sig" tillsammans med familjen.
När jag tog med mig mina katter till stugan första gången fick de vara inne i tre veckor för att jag var så nojig... 😇 #hönsmatte

Liknande trådar

Övr. Katt Vi har en katt som är "minst 16 år", förmodligen ytterligare lite äldre. Hon bestämde sig för att bo hos oss för 15 år sedan (lång...
Svar
13
· Visningar
856
Senast: Bison
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 759
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 786
Senast: Anonymisten
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 650

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka