Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

P
Ridning Hej! vore tacksam om du tog dej tid att läsa detta och komma med förslag om vad jag ska göra:) Jag har lite problem med en häst jag för...
Svar
12
· Visningar
1 641
Senast: Panker
·
Ridning Vår dotter har en liten shettis. När hon red häromdagen så snubblade hästen så att den gick omkull riktigt ordentligt. Jag blev ju så...
Svar
7
· Visningar
946
Senast: Sazalamel
·
J
Ridning Har ridit min ponny på hackamore nu i flera år och det funkade alldeles utmärkt fram till för 4 dagar sedan...Så fort jag tar i honom...
Svar
2
· Visningar
1 085
Senast: jenna85
·
F
Ridning Jag måste bara skriva av mig lite.. Jag har till min stora glädje börjat rida igen efter ett långt uppehåll och har återigen blivit...
Svar
7
· Visningar
1 174
Senast: fialisa79
·
M
Ridning Jag rider en ponny (en welshponny som är ca 128 cm) varje dag i veckan, det är egentligen inte min ponny men jag har fått överta...
Svar
5
· Visningar
832
Senast: rider
·
E
Ridning Pinsam fråga men hur backar jag en häst med mig på mer än några få meter? .. Har försökt mata på lite ytterligare med tyglarna och...
Svar
5
· Visningar
1 013
Senast: Lipica
·
L
Ridning Hej jag skulle behöva hjälp med min Medryttarhäst han skrämmer mig lite för att han shenar nästan varje gång vi rider!:cry: Jag vill...
Svar
3
· Visningar
961
Senast: Immer
·
D
Ridning hej! Jag har problem med att känna vilken galopp jag rider i, framförallt i vänster varv. Där känns det knappt vilken galopp hästen...
Svar
7
· Visningar
1 126
Senast: Bex
·
L
Ridning min ponny har ganska platta gångarter. vad ska jag göra för att få henne att lyfta ordentligt på benen, framförallt i trav och galopp...
Svar
6
· Visningar
1 113
Senast: tuaphua
·
Ridning Jag blir jättelessen när man läser om hur vissa människor behandlar sina hästar när dom rider..... Det ska ryckas, slitas, piskas och...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
7 393
Senast: Noxoy
·
Ridning hej!intresserad av hur ni rider era gammlingar?hur ofta?hur länge? kan va intressant att se hur andra gör:)
Svar
14
· Visningar
1 263
Senast: Meldan
·
Ridning Hallå allihop. Vet inte om jag lagt denna tråd rätt,men det lär jag väl märka. Det hela började med att min sambo och jag...
2
Svar
29
· Visningar
2 630
Ridning Fick en fundering i helgen om det går att rida med graman om man har hackamore. Och vart drar man i så fall igenom gramanen? Remmen (jag...
2 3
Svar
47
· Visningar
5 963
Senast: axel
·
M
Ridning HEJ!!!!! Behöver nu hjälp med en "min" Islandhäst. 1 Hur ska sadlen sitta ?? Ska den sitta längre bak än vanligt? 2 Den ena hästen...
Svar
5
· Visningar
1 046
Senast: Deimion
·
Ridning Hästen jag rider, går med huvudet högt och får inte upp ryggen för hon tycker det är så kul att bli riden att hon inte får ner huvudet...
Svar
19
· Visningar
1 386
Senast: Qvistis
·
N
Ridning Ja, hur blir man mjuk i handen när man rider? Min ridlärare kommenterade att jag skulle ha en mjukare hand för några veckor sedan och...
Svar
10
· Visningar
7 737
Senast: Whiplashr
·
M
Ridning Hej, jag vet inte om jag placerat tråden i rätt forum men...jag har ett litet problem med min ridning. På grund av en ridolycka för...
Svar
14
· Visningar
1 210
Senast: Mabuse
·
Ridning Jag har letat mig in här på Klassisk Ridkonst för jag undrar lite angående Sluta. Köpte en häst i höstas som lätt som en plätt utför...
6 7 8
Svar
155
· Visningar
10 125
Senast: Totola
·
W
Ridning Hej! Just nu rider jag en häst på ridskolan som är lite jobbig att rida. I galoppen blir han nämligen "tokig", kör upp huvudet och...
Svar
6
· Visningar
1 312
Senast: Whiplashr
·
Ridning Detta är konstigt. Jag har inte suttit på en häst på två år, och nu har jag skaffat mig en foderhäst. Och som alla förstår, har man...
2
Svar
22
· Visningar
1 938
Senast: FrontLine_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar