Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

T
Ridning En av mina hästar är 180cm hög och har inte den bästa grunden i ridningen. Han känns en aning framtung ibland när jag rider honom och...
Svar
6
· Visningar
952
Senast: TeamWahlund
·
Ridning Var å tränade igår på en häst jag rider lite då och då, inte ofta, en stor halvblodskille. Gick verkligen super tyckte jag! och...
Svar
4
· Visningar
993
Senast: Ganesco
·
Ridning Jag har ridit akademiskt sedan 2001 och jag älskar att "leka" med min häst. vilket jag uppfattar inte är direkt vanligt bland ryttare...
Svar
8
· Visningar
1 436
Senast: bigganl
·
K
Ridning hej! jag ska/har köpt e travare som jag får hem till helgen! Jag har haft häst tidigare dock ingen travare. Skulle gärna vilja ha lite...
8 9 10
Svar
191
· Visningar
31 859
Senast: Greenhart
·
V
Ridning Hej! Som jag har skrivit i en annan tråd så har min lillebror blivit väldigt hästintresserad. Nu har jag tänkt att ta en häst på...
Svar
17
· Visningar
1 154
Senast: Scandi
·
Ridning Jag behöver veta hur man binder upp sin häst för natten, när man rider på långritt och övernattar ute i skogen! Det handlar om flera...
2
Svar
36
· Visningar
4 982
Senast: Minett
·
K
Ridning Några tips på att bygga rumpmuskler på min häst visserligen har han fått en finare rumpa men lite muskler till hade inte skadat;)...
Svar
7
· Visningar
1 539
Senast: Roucle
·
M
Ridning När jag är ute och rider så känns det som att varenda människa som ser mig, ryttare, bilister, etc, tittar på mig och pållen riktigt...
Svar
11
· Visningar
1 594
Senast: Monsterkyss
·
S
Ridning Efter att många i min förra ridgrupp (ponnygrupp) hoppat av så splittrade ridskolan min ridgrupp, och jag hamnade i en ny och igår var...
Svar
4
· Visningar
905
Senast: gucci_parma
·
Ridning Nu har jag bestämt mig, jag ska ta tag i det och lära mitt varmblodssto galoppskänkeln. Skulle vilja ha lite tips & trix på hur man kan...
Svar
1
· Visningar
831
Ridning På senaste tiden har jag fått kritik att jag har bra sits men att min skänkel glider för långt framåt, och det gör så att jag inte kan...
Svar
2
· Visningar
1 128
Senast: pinky
·
Ridning Provar lägga min tråd här, fick inte så mkt svar på utrustning. Hittar inte svar i sökfunktionen. Jag har lite funderingar om...
Svar
4
· Visningar
1 082
Senast: Ellyne
·
Ridning När man rider så har man sitsen att sätta tempot med, hur gör man i tömkörningen? Jag får göra sidvärtsrörelser och serpentiner...
Svar
2
· Visningar
988
Senast: incognito
·
T
Ridning hur värmer ni upp när ni rider i paddocken? Jag brukar -skritta fram ute ca 5-10 min -bröjar trava när jag kommer in i paddocken...
Svar
4
· Visningar
769
Senast: TeamWahlund
·
C
Ridning Sanningens ögonblick. Mitt första riktiga ridpass på många år. Bakgrundsfakta: Svårt skadad i ridolycka för 9 år sedan, 8...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 506
Senast: Spirit
·
Ridning Vet inte om jag skriver detta på rätt ställa, annars får tråden flyttas. Igår på en dressyrtävling hände något väldigt konstigt...
Svar
5
· Visningar
831
Senast: Totola
·
Ridning Jag fundera länge på var den skulle vara men tyckte detta var bäst. HUr ofta per vecka lastar ni in hästen i transport och far iväg...
2
Svar
23
· Visningar
1 972
Senast: Eliisa
·
J
Ridning Hejsan, Har en kallblodstravare som jag det senaste året haft en dressyrsadel Thorowgood med koppjärn xvid till. Men nu har pållis...
2 3
Svar
42
· Visningar
7 564
Senast: TheBlackOne
·
Ridning Jag visste inte om jag skulle välja ridtravare eller övrigt som prefix, men i och med att det här inte direkt känns som ett typiskt...
Svar
2
· Visningar
1 023
Senast: lasseman
·
L
Ridning Jag är här för lite hjälp och tips. Historien är följande Jag red regelbundet mellan åldern 8 till 18 år. Hade en egen ponny på slutet...
Svar
11
· Visningar
1 800
Senast: Elina8
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA
  • Tips i London

Hund, Katt, Andra Djur