hur ofta far ni bort och tränar?

Sv: hur ofta far ni bort och tränar?

Jag åker så mkt för att det är enda möjligheten att hålla igång när det är dåligt väder. Hästen klarar inte att bara ridas i skogen, hon blir alldeles för understimulerad. På vintern när det halt så går det ju inte att träna så mkt i skogen utan det blir bara till att rida rakt fram i lugnt tempo. Om hon inte tränas emmelan så är det omöjligt. Vill hålla igång och träna under vintern med tanke på tävlingssäsongen, vinter träningen är den tid man verkligen kan träna in nya rörelser osv. Nu har jag både släp och bil och en lättlastad häst (kör själv) så det underlättar ju. Men hade gärna haft ridhus på gården....

Vi åker minst två gånger i veckan. Till träningar,Pay And Jump o tävlingar. Så sänk bensinpriset! HAHAHAHAHAHAHHAA

1-2 ggr i veckan, här finns ingen paddock, bara skogsvägar, så för att kunna träna ordentligt åker vi in till ridhus. En gång i veckan för tränare och en gång för att rida tränarlöst. De andra dagarna rider vi efter vägarna och i skogen, mest konditionsträning.

Jag har ett ridhus ca 500 m från stallet. Där tränar jag själv men 1 dag i veckan åker jag ca 1 mil och tränar för instruktör. Min häst är lättlastad och han tycker om att komma iväg :) Sen blir det ju en del tävlingar...

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
576
Senast: MiniLi
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 939
Senast: Hermelin
·
Ridning Har ridit och tävlat med egen häst i princip hela mitt liv, är en glad amatör som tävlat t.o.m. 135 cm i hoppning och genom åren alltid...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
10 502
Senast: Sesca
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
941

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka