Samma dag som vi åkte in upplevde jag att han hade ont, hans bitandet mot sin bakdel har ökat med tiden. Han vägrade hoppa in i bilen fast han annars älskar att åka bil, väl på djursjukhuset hade han jättesvårt att sätta sig ner och upplevde obehag av det.
Veterinären kunde kolla framtill utan större problem, öron/huvud och lyssna på hjärtat. Men så fort veterinären närmade sig magen, ryggen och baktill. Gick det inte längre, var både sköterska och veterinär med, bara dom rörde han så sa han ifrån. (Tur att munkorgen var på).
Fick ge honom lugnande för att testa ta tempen och kolla bakdelen, men inte ens det gick. Trots att han var drogad och det bara rörde vid svansen eller bakdelen, så flög han upp som nyvaken igen och ville inte att det var i närheten där.
Misstanke om dels prostatan, analsäckar, problem med ländrygg eller annan smärta var det veterinären skulle kunna misstänka. Som förstärker hans beteende.
Det kunde ta in han på operation direkt för att söva honom för att kunna göra en korrekt undersökning med koll av prostata, analsäckar, och kolla hela bakdelen.
Men med mycket övervägande och diskussion med veterinär, att även om det är något vi kan börja behandla så skulle han inte tillåta det. Varken jag eller någon veterinär.
Så vi valde att låta honom somna in, otroligt svårt beslut och jag har inte smält det en. Bara för en vecka sen hade vi andra planer och nu finns hans inte ens med oss längre.
Jag tror att han hade väldigt ont och just när vi var hos veterinären visade han så tydligt på det.