Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

T
Ridning (Är det i fel tråd så får ni flytta på den :p) Har ni något tips på bra övningar jag kan göra med mitt sto då vi ska sätta igång och...
Svar
4
· Visningar
762
Senast: Deimion
·
T
Ridning min häst blir väldigt andfådd när vi rider. tex i traven hostar han och efter en galopp(några hundra meter bara) är han...
Svar
7
· Visningar
1 410
Senast: Deimion
·
Ridning :cry: Har ett litet ponnysto här som jag bara inte vet hur vi ska göra med. Hon är ganska dominant och har ganska bestämda åsikter om...
Svar
13
· Visningar
1 583
Senast: Qvistis
·
L
Ridning Tänkte berätta litegrann om min ridolycka 2002. Det är tänkt som bla pepp till er som nyligen varit med om ridolyckor. Berätta gärna om...
2
Svar
26
· Visningar
4 838
Senast: Emmiz
·
Ridning Vi ska skriva "prov" på sista lektionen för denna terminen. Provet kommer att vara Ryttarmärke 4 men jag har inte fått några papper...
Svar
4
· Visningar
2 518
Senast: Andorra
·
E
Ridning Jag ska bli medryttare på 3 nordsvenskar, det är väl 2 av dom som jag ska sätta igång, men först och främst så är det en kallblods...
Svar
16
· Visningar
1 114
Senast: Roucle
·
T
Ridning Min valack har börjat lagt sig till med en liten olat, som är otroligt frustrerande. Han får för sig när vi är ute att ta egna...
Svar
9
· Visningar
983
Senast: Morcraban
·
Ridning Nu är det fruktansvärt länge sen jag skrivit här känner jag, och jag har i ärlighetens namn ingen aning om jag lägger den här tråden på...
2
Svar
20
· Visningar
2 549
Senast: banjo
·
Ridning Utifrån vad jag läst i trådarna så är det åtminstone en del här på forumet som håller med om att ställningen kommer bakifrån. Eller så...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
8 491
Senast: Susan
·
Ridning Hejsan, Ni som rider på kapson + tränsbett vad har ni för tygelfattning? Har ni kapsonen som en bridongtygel och bettet som en...
Svar
3
· Visningar
967
Senast: bigganl
·
S
Ridning Jag har en före detta travare på helfoder. Hon är 7år och jag är 15år. Det mesta hon kan har jag och ägaren lärt henne - hon kunde...
Svar
13
· Visningar
1 460
Senast: sandraR
·
A
Ridning Hej! Tänkte kolla hur ni gör för att få en häst i form? Det finns ju många olika varianter och alla har väl sitt sätt och jag undrar...
2
Svar
28
· Visningar
2 744
Senast: Siggelina
·
Ridning Vi har diskuterat i stallet hur man ska göra när hästen snubblar. Alltså nu menar jag snubblar ordentligt, när man håller på att stå på...
2
Svar
26
· Visningar
4 570
Senast: aspen
·
Ridning Red en lektion på en ridskola häromveckan, men blev lite konfunderad över instruktionerna. Jag hade en ganska seg och stel häst, med...
Svar
13
· Visningar
1 556
Senast: Mabuse
·
G
Ridning Vad menar ni med det begreppet? Att man ska ha skänklarna stadigt (men lagom hårt naturligtvis) mot hästen hela tiden, krama om? Eller...
Svar
2
· Visningar
1 172
Senast: Blueberry
·
G
Ridning Jag rider på ridskola och jag tror aldrig att jag har fått en häst att gå i form... :( Då och då har jag även ridit på privathästar, men...
Svar
12
· Visningar
1 431
Senast: tussilago1
·
F
Ridning Hellu!! Om ni har/har haft en ridtravare som gått på bana kanske ni kan hjälpa meii. Hur tränade ni att hästen skulle fatta galopp?? Jag...
Svar
11
· Visningar
1 725
Senast: Warmblood
·
Ridning ne nu lägger jag in en ny tråd finner inga svar i gammla trådar. min nya häst då (varmblodstravare)är så fruktansvärt stark. jag har...
Svar
15
· Visningar
1 393
Senast: timme
·
E
  • Låst
Ridning Jag har haft min ponny i ca 6 månader. Han har tidigare tävlat LA, Mdsv i hoppning men under tiden förra ägarna hade honom vägrade han...
Svar
7
· Visningar
1 051
Senast: IngelaH
·
D
Ridning När snön smälter på vår gård i vackra norrland så bygger vi ett stall! Men jag vill ha erat intyg på att jag är redo att ge mig in i...
Svar
10
· Visningar
1 420
Senast: Dressyr_Asinus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V