Sv: Ställning bakifrån
Men alla är sneda - alla är dödliga - men vi kan lära oss hantea det så det inte påverkar hästen
Den här diskussionen börja blir lite absurd för - i ingen ridlära så är det okey att kollapsa i ena sidan - utan att sitta på mitten eftersträvas alltid
Liksom att den ena axeln inte skall vara längre fram än den andra - eller högre upp, eller att det ena sittbenet skall var längre fram än det andra
det är mig veterligen inte rätt i någon ridstil
det bara läggs olika tid och fokus vid inlärningen
oavsett vilket exempel vi tar så kommer alla snedheter påverka var tyngpunkten hamnar
Och jag refererar till samma bok - ryttarens förmåga att kontrollera sin tyngpunkt ( centrera) har ett klart samband med prestationen
Nu pratade jag inte om att hästen skulle hantera snedheten, tvärtom, om snedheten påverkar måste en bra ryttare med en god känsla kunna kordinera hjälperna på ett sätt som ger rakriktning ändå.Om du sätter på dig en ryggsäck innehållande en tom och en full PET flaska vid var sida om varandra så kommer snefördelningen påverka dig - du MÅSTE hantera det vare sig du vill eller inte
Du refererar till en position som är optimal, mig veteligen är det ingen här på buke som nu är optimal.
Kan inte diskussionen handla om oss vanliga dödliga med snedheter och brister istället ?!
Men alla är sneda - alla är dödliga - men vi kan lära oss hantea det så det inte påverkar hästen
Den här diskussionen börja blir lite absurd för - i ingen ridlära så är det okey att kollapsa i ena sidan - utan att sitta på mitten eftersträvas alltid
Liksom att den ena axeln inte skall vara längre fram än den andra - eller högre upp, eller att det ena sittbenet skall var längre fram än det andra
det är mig veterligen inte rätt i någon ridstil
det bara läggs olika tid och fokus vid inlärningen
oavsett vilket exempel vi tar så kommer alla snedheter påverka var tyngpunkten hamnar
Och jag refererar till samma bok - ryttarens förmåga att kontrollera sin tyngpunkt ( centrera) har ett klart samband med prestationen
Senast ändrad: