Hänger...inte med.
Bilderna du visar (De sneda) är ju symptom på vad som kommer bakifrån.
På en häst utan ryttare ja
Hade varit mkt mer intressant att se bilder från bakpartiet då det är där snedheten startar.
Belastning på VF är procentuellt högre generellt ja,
Förstår inte varfördu säger Ja - när jag säger tvärtom men det kommer från HB - Som belastas av ryttarens Högerhäntet och ryttarens oförmåga att sitta 50/50
problemet är väl att jag delar upp det i flera delar -
Om ryttaren tynger ned ena sidan av bröstkorgen så kommer den sitta ivägen fär det andra bakbenet att räta upp helheten - hästen måste då kompensera - det går bra ganksa långt upp i klasserna, men hästen måste som sagt kompensera och kan då inte ha en hållning baserad på hållningsmuskler och då kan man inte använda dess reflexsystem samt att OM de sitter 60/40 eller tom. 70/30 så har de ej lärt sig att kompensera.
Igen vi pratar om olika saker - en sned ryttaren kan se sned ut men ändå i viss mån behålal jämnvikten - om det är det dumenar med kompensera - men den kan iten rida enligt klassisk modell - axlar bäcken osv - men det är det inte alla som vill/gör heller
Att någon sitter 60/40 gör inte så mkt, man kan lära sig att utföra jämna och funktionella rörelser ändå.
har jag inte sagt något om
Jo, att visst finns det procent hit o dit och högerhäntet etc, rörelser isolerade i ryttare samt häst som plötsligt ska sammankopplas men det HAR inte så stor betydelse hur häst o ryttare ser ut eller rör sig individuellt, sammankopplingen är den viktiga, om de synkroniseras kan rörelserna bli fantastiska, enkla och funktionella ändå.