Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

K
Ridning Tjoo, Jo jag undrar om någon har nån bra idé om vad man kan göra med hästen från marken. Liksom...
Svar
8
· Visningar
1 538
Senast: BJÖRKIS
·
Ridning .. har börjat komma upp i kondition och från att ha varit ganska bekväm och lat är det nu en rätt laddad tjej ibland. Det senaste är...
Svar
3
· Visningar
959
Senast: Thera
·
Ridning Har ju lovat mig själv att jag ska tävla min ridtravare i dressyr för första gången i år. Det blir första för både henne och mig:o...
Svar
5
· Visningar
1 157
Senast: AnneSofie
·
Ridning Hej, jag har alltid undrat om jag har en bra sits när jag hoppar eller inte. Vore underbart om ni kunde komma med massvis med...
Svar
3
· Visningar
945
Senast: chira
·
Ridning en liten fråga:) har travare svårare att söka sig i en behaglig form än vanliga ridhästar?dum fråga kanske..:confused::confused:
2
Svar
39
· Visningar
2 432
Senast: AnneSofie
·
H
Ridning Jag sköter om en shettis som är typ 14år gammal, pigg o glad :) Hon är världens underbaraste, men hon har sina problem. När man rider...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 921
N
  • Låst
Ridning Hej, Jag ska snart köpa en ny ponny, eller jag vet inte om jag kommer bli för lång och skulle vilja ha lite hjälp av er på buke. Jag är...
Svar
1
· Visningar
1 094
Senast: GotAsecret
·
M
Ridning behöver hjälp med övningar som gör min häst mentalt trött... gärna bomövningar m.m, allt som ni kan komma på! han är en häst som man...
Svar
1
· Visningar
874
Senast: A-K.Eng
·
H
Ridning Ursäkta mig, nu kommer jag bli helt dumförklarad troligtvis. :o Men alla skriver "gå i form" Vad menas med det egentligen? Inte helt...
Svar
11
· Visningar
1 095
Senast: HallonDoft
·
M
Ridning Hur är det egentligen, kan man trava på asfalt? Hör olika versioner hela tiden... Och är det någon skillad när hästen har broddar?
2
Svar
38
· Visningar
4 204
Senast: Havregryn
·
D
Ridning Köpte ett welsh-sto igår! :love: ( hon är nio år ) men det är inte därför jag skriver här såklart, utan jag har problem med ridningen...
Svar
9
· Visningar
1 957
Senast: Yrrol69
·
A
Ridning Red lite idag och avslutade med longering. Min häst kändes jättefin men en grej verkade skum och har sett det här tidigare.. När hon går...
Svar
15
· Visningar
2 246
Senast: Raderad medlem 68338
·
S
Ridning godagens! jag har en pigg hopphäst som är rätt känslig i munnen. Jag har ridit på ett rakt tränsbett nu ett tag men måste byta för...
Svar
5
· Visningar
987
Senast: Bylund
·
C
Ridning Det finns en del människor som inte använder huvudet överhunudtaget. Såna som bara måste tala om för andra när de gör fel. Var ute...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 075
Senast: Canoó
·
H
Ridning Hej bukare! (flytta tråden om den inte passar här) Jag har fått ett sånt underligt problem på sista tiden! Jag har ridit i 8 år...
Svar
13
· Visningar
1 473
Senast: Zanta
·
P
Ridning hej! jag rider en 14 årig ponny, ridit honom i snart 2 månader... och när vi rider ensam så vill han bara vända...och det har säkert...
Svar
1
· Visningar
679
Senast: Deimion
·
O
Ridning Hej! Jag är såå dålig på det där med galoppsprång. Min häst: är 152cm alltså liten häst och ganska normal galopp. Jag undrar: 1...
Svar
19
· Visningar
1 463
Senast: Deimion
·
T
Ridning Min ridning har blivit så förvirrande.. När man var liten och gick på ridskolan fick man ju typ lära sig: stopp dra i tyglar och luta...
Svar
15
· Visningar
1 702
Senast: Ganesco
·
I
Ridning Ja som rubriken lyder, så hade/har jag en jätte het ponny. Som alltid varit taggad, och varit svår att rida och få att arbeta korekt...
Svar
5
· Visningar
1 243
Senast: Isbiteen__
·
Ridning Kanske en filosofisk fråga? Men finns det tygeltag som inte går bakåt? Så fort man tar upp tygeln verkar ju kraften i bettet bakåt...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
9 984
Senast: Susan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Svullen över ögonen