Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning hejsan hoppasan:) idag när jag var ute och red med travarpojken som inte kan galoppera så bra(eller inte vid kommando) har galopperat...
2 3
Svar
57
· Visningar
3 162
Senast: theresesandberg
·
R
Ridning Vet att de finns många trådar om piercingar men hittade inget om just detta, länka isåf.. Jag funderade på de här med ridsport och...
2 3
Svar
50
· Visningar
7 006
Senast: AnneSofie
·
Ridning När jag rider har jag oftast problem med att jag är sne i kroppen dvs skjuter fram höger axel i framförallt vänster varv, har även svårt...
Svar
9
· Visningar
1 069
Senast: Popcorn
·
H
Ridning Hej! Sist när jag var på skolan och red fick jag en underbar hästpojke som hette Adam. Hur mysig som helst men sååå hård i munnen, han...
2 3
Svar
59
· Visningar
3 954
Senast: HallonDoft
·
Ridning Hur noga är det att hästen går i rätt form för att den ska bygga rätt muskler? jag tömkör vårt russ ett par dagar i veckan, annars är...
Svar
2
· Visningar
908
Senast: Willja
·
Ridning Mitt abslolut största bekymmer med min ridning måste nog vara mina armar, jag vetefan hur jag gör, men de hamnar i regel alltid raka och...
2
Svar
34
· Visningar
6 212
A
Ridning Det här är andra gången (senast två år sedan) som min häst är halt på båda fram.. Antagligen överansträngning eller vrickning och butta...
Svar
10
· Visningar
962
Senast: Tuvisen
·
H
Ridning Hej! Jag har precis börjat rida en lite äldre varmblods dam. Hon har nu inte blivit riden i dressyr på ett Xantal år, vilket jag...
Svar
2
· Visningar
818
Senast: Harness
·
Ridning Jag har varit och tittat på en dressyrtävling och jag uppmärksammade att alla ekipage såg väldigt lugna och duktiga ut på framridningen...
Svar
8
· Visningar
2 295
Ridning Har en fullblodsvallack som min yngsta dotter fick och har ridit honom ett par år och allt har gått bra, snäll och ganska lugn häst även...
Svar
11
· Visningar
1 241
Senast: Lunketuss
·
E
Ridning Hej, Jag har svårt att komma på lite ridbara övningar när jag rider i skog och mark! Har ni någon bra övning man kan göra..? Hästen...
Svar
10
· Visningar
1 062
Senast: Zanta
·
Ridning Japp, jag är så nervös att jag nästan skiter ner mig haha. För några veckor sedan flög jag av hästen med dunder och brak, och har inte...
Svar
7
· Visningar
1 305
Senast: JessicaM
·
L
Ridning vi är alla överens om hur nyttigt det är att klättra! men att rida i nedförsbackar, är det bra eller dåligt i anständiga backar...
Svar
4
· Visningar
1 082
Senast: Blandrastik
·
A
Ridning Under de senaste veckorna har min Dponny börjat kasta våldsamt med huvudet när man skrittar fram.. Så fort man länger på tyglarna börjar...
2
Svar
36
· Visningar
3 686
Senast: Izah
·
H
Ridning Ja, som rubriken lyder. Jag är så himla trött på att så himla mycket hästfolk dömmer hästar efter hur höga de är i manken. Liksom Va...
2
Svar
35
· Visningar
2 873
I
Ridning Jag förstår inte hur man gör halv halt med sätet?:confused: Skulle vara väldigt tacksam om någon kunde försöka beskriva hur man gör.. ;)
Svar
16
· Visningar
5 244
Senast: kampargladje
·
K
Ridning Min fjordis går mkt på bogarna fast jag kämpar mig blå med att driva o försöka "lyfta" upp henne. Hon arbetar bra med baken men...
2
Svar
26
· Visningar
2 469
Senast: bigganl
·
  • Låst
Ridning Hej! Denna tråd skall säkert vara under ridning. Men jag rider akademiskt så därför skriver jag den här, moderator får flytta om hon...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
6 619
Senast: Immer
·
  • Låst
Ridning Några tips? Jag skulle gärna åka till Piet på träning, men situationen är sådan att jag vill långtygla som en del av hennes...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
9 183
Senast: Immer
·
L
Ridning Jag och min syster ska ev köpa egen häst, men vi funderar på om det är bäst med ponny eller stor häst. Jag har fyllt 15 i år och har 4...
2
Svar
38
· Visningar
2 385
Senast: magnik90
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp
  • Misstänkt rävskabb