Risken att rida med piercing??!

Sv: Risken att rida med piercing??!

Här har du en ryttare med intimpiercing. Inte bara en utan ett antal sådana.
Jag har absolut inga problem. Första gången så red jag inte på en vecka. Sista gången jag gjorde en så var jag tillbaka i sadeln dagen efter, förvisso med ett mjukt sadelöverdrag. Man fick vara lite försikig med att sitta upp. Drar man isär benen för mycket så kan det smärta till.

Har haft de i 5 år nu och tänker inte ens på det längre. Min erfarenhet är dock att det går bättre med ett par småstringtrosor som sitter tight än ett par "vanliga" som sitter tight, Men det är nog en smaksak.

Jag tycker att den i naveln är lite bökigare vid ridning, den blir litte mer utsatt.

Jag är piercad i naveln, näsan, läppen, ögonbrynet, tungan och öronen.
ALDRIG varit ett problem. Jag har ridit med en piercing i.. 6år nu. dom andra 2 år ungefär.
Aldrig fastnat, aldrig dragit i dem eller något liknande.
Det enda som var, var navelpiercingen i början då de va lite ömt med hög midja. Men inga problem numer!

kl
det är en risk att rida med piercingar, det är en risk att gå över vägen, det är en risk att flyga flygplan.
det är en risk att leva helt enkelt :)

jag har aldrig haft nått ont av att rida med piercingar även om jag har trillat av där jag har tex på ansiktet, men visst finns det en risk tror dock den är ganska liten :)

riskerna finn sju alltid, både med hästar och med piercingar och därmed också tillsammans.

själv piercad i naveln och att hänga in unghästar kan va jobbigt (även när det är läkt), samt att rida med viktor hugo-ridbyxor (höga), + säkerhetsväst brukar sluta så den går in i naveln när man lutar sej framåt.

i ansiktet är det väl mest bara problem att hålla det rent i början, stallmiljöer är ju inte alltid så rena.

Vet också attd et finns tränare som inte tillåter att man rider med ansiktspiercingar. men då är det ju inet värre än att man kan ta ur dem vid de träningstillfällerna.

OM man nu int ehar en kropp7hål som läker lååångsamt.
elel rom man får inflammation.

Att smacka kan ju va svårt i början med tung/läpppiercing.

Det där får du gärna vidareutveckla lite. Ringar håller jag fullständigt med dig om.
Men stavar i ögonbryn, läpp, tunga... vilken typ av olyckor menar du att man skulle riskera att förvärra med sådana smycken?

Ja kan vidarutveckla detta..

Jag menar bara det att visa delar på kroppen är känsligare, som ett exempel ögonbrynet, jätte lätt om man stöter till eller slår till att huden stöter bort detta.
Det gör inte näsan på samma sätt exempelvis.

Tungan, läpp är också väldigt känsliga ställen men inte i samma omfattning.

hej. jag är utbildad piercer och har jobbat mycket med piercing. har även haft i tungan och läppen. men har aldrig tänkt denna tanke. jag har åkt av många gånger men aldrig skadat mig pga piercingen i fallet. om du känner dig osäker med att rida med piercingen i så kan du köpa en plast stav till din läpp. det kallas för retrainer och är en stav med plattor i stället för kulor. finns med kulor också. den är framställd för användning om man tex opereras och inte vill riskera att hålet växer igen (om det är under läktid) det samma finns till tungan. det är en kortare stav med plattor som gör att inte piercingen syns och däremed svårare att skada piercingen då det är en plast stav. finns att köpa på www.barbarella.com. mvh Lina

*kl*

hej hej..
jag har tre "intimsmycken"... :D
en i "lyckoknappen" och två i blygdläppen...
Jag har inga froblem att rida med mina... nu iaf.. innan hade jag en stav och två små ringar, staven i "knappen" är och har aldrig varit några problem, men ringarna har kunnat kärva lite... ;)
Men sen jag bytte till en modell större så har det gått bättre.. Går liksom att "vika undan" dom då... :rofl:
men den mest idiotiska grejen jag gjort var när jag och en kompis skulle sticka och bada med hästarna... På med trekantsbikinin och sen en virkad, stormaskig tröja utanpå det...
Hade på den tiden två piersingar i vänster nipple och en i den andra...
I en galopp en liten bit innan sjön så gled bikinin snett så jag blottade min nipple (vänstra), vilket jag inte märkte... När jag sen skulle hoppa av så drogs tröjan upp när jag kasade av och då slet den med sig en av mina älskade piersingar... tur hade jag, för det var en ring med sån kula på, och kulan var tappad sen innan, så det blev bara ett "invändigt" sår när den slets ut... men det gjorde för ont att försöka stoppa i den igen, så nu har jag bara en i var... :cry:

*kl*

Dock så är jag väldigt nyfiken på om det finns ryttare med intimpiercing och om det isf går att rida med dylika :crazy:

Ja, det går alldeles utmärkt.

För övrigt har jag en piercing i tungan. Tabben är ju att om man flyger av kan staven göra skador i munnen, frakturer i gommen, har man för lång stav kan tungan fasta ner i strupen osv.

Hade aldrig vågat ha piercing i ansiktet dock. Det blir inga fina skador om man har en piercing i näsan och hästen viftar på svansen - svansen fastnar i piercingen och hästen rycker åt sig svansen igen. Inte vacker alls. Har man tur släpper plutten (fjärilen på baksidan), har man otur följer mycket mer med. Ringar i ansiktet är ju vansinnigt :eek:.

Hade aldrig vågat ha piercing i ansiktet dock. Det blir inga fina skador om man har en piercing i näsan och hästen viftar på svansen - svansen fastnar i piercingen och hästen rycker åt sig svansen igen. Inte vacker alls. Har man tur släpper plutten (fjärilen på baksidan), har man otur följer mycket mer med. Ringar i ansiktet är ju vansinnigt :eek:.

Jag var med om nästan sånt, hade i ögonbrynet för längesen när jag jobbade på åby. Stod där och borstade en häst med lång man och hästen skakar på huvet/halsen och manen fastnar i min piercing. Jag fick lite smått panik för det satt fast men som tur var så var hästen stilla men endå. Det kunde slutat illa. Efter detta så är jag noga med att hålla koll på vart långa manar och svansar tar vägen.

Jag hade förövrigt ingen ring ens jag hade en stav där. Så man är inte ens säker med en sån.

Jag har piercing i läppen, navel och i öronen och sist jag ramlade av (ganska illa) fick jag en spark mot örat så mina örhängen på det örat flög av och jag fick ett par jack efter, så visst kan piercingar göra saken värre.
Min navel- och läppiercing däremot fick jag inga skador av den gången, men känns som jag mest hade tur med att läppiercingen klarade sig då eftersom sparken lika gärna hade kunnat träffa min mun...

Har stav i både naveln och tungan. Tar aldrig ur dessa, den enda incident jag varit med om var när tung-piercingen var nygjord och jag lyckades lossa översta "kulan" så hela smycket föll isär i min mun när jag var ute och red. Min häst var ganska nyligen inriden och rätt så hispig så det fanns ingen chans att släppa tyglarna och försöka få ordning på eländet till piercing. Var ju även smutsig om händerna och ville inte få infektion så det var bara att vackert hålla munnen stängd och be till gud att jag inte skulle råka svälja hela smycket innan jag kom hem.

Har även haft i läppen och näsan, men de tog jag ur. Nässmycket hade en förmåga att alltid fastna i frotté handuken jag torkat mig på efter att ha tvättat ansiktet:eek: Ont!!!

Det bästa ang piercingar och stall/djur är väl att ha stav ist för ring så minimerar man risken att fastna.

Liknande trådar

C
Hästmänniskan Vad tycker ni ang. piercingar under ridning? Och jag som inte alls varit aktiv med tävlande och liknande de senaste åren mer är...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
10 310
Senast: PetraN
·
Övr. Hund Shit vilka dagar, I Tisdags em blev Sebbe biten av en hugggorm. Jag såg aldrig när det hände, men vi var ute och gick som vanligt...
Svar
8
· Visningar
1 435
Senast: hasselby
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama