Sv: Tiffany vill långtygla säger hon
Svarar alla på engång ( mot bättre vetande outar jag - men jag behöver skriva av mig )
Börjar med att konstatera att T_B ä rinne på rätt spår fast iofs I'm way beyond "häxan surtant" ( fan jag skulle ha det som nick ) jag är mer som en rasande tigrinna som förvarar sina ungar
Jag har inte anständiga ord....
Jag brukar alltid försvara SH, men nu kan de verkligen gå och ta och göra något med sig därbak....
Från början... Tiffany hade en ryggdefekt, som glatt opererades...
Sedan fick jag hem en häst som var sju resor värre... Ett nervöst vrak
Mina vet. hade slutat på SH så jag fick en ny stjärna tog kontakt med denne före op, för att ev. kolla upp om konvalescensen skulle kunna skötas bättre ngn annanstans än hemma. Fick svar dagen innan vi skulle in...så dags då
Ja hon opererades kom hem och skulle skrittas eftr 4 veckor - jag hade faktistk tagit ut henne utanför dörren tidigare, men då mest kollat utsikten.
Jaha hästen fick ideligen Crack C ryck så fort det lutade - och jag bor i en släääänt. Försökte få tag i min vet på SH - hon svarade inte vare sig på anmodan att ringa eller mail, fick prata med en stressad engelskspråkig kirurg när han sprang mellan byggnaderna och undrade hur jag skulle göra, gå inne sa han prova butta om du vill...
och ja fick gå inne skritta i stallgången...
Sedan skolades hon ut i hage på normalt vis och jag hade redan beställt hjälp av ortens enligt ryktena bästa ET - för här skulle ges AKUPUNKTUR - har man haft ont länge så börjar man spänna sig både här och där och ävenomman tar bort ryggsmärtan så sitter de andra spänningrana kvar i kroppen
hm Jag beställde magmuskler och bröstmuskler och där Tiffany själv visade, men se nähä hon hade inte ont där för hon slutade vispa med svansen när hon höll en stund sa ET - och nej - jag är ju inte ET - så
Tiffany är vid detta laget ett mindre vrak -men om jag skall vara ärlig så här i efterhan så vågade nog inte ET sticka i magen
. Tiffany var och är forftaramde rädd för "Främmande mänsker"
Ja hon fick aku i ryggen och ojojoj så fräch hon är tycker ET, du skall bara veta hur tävlingshästarna är
Så din häst har inte ont
Inget i rehabplanen funkar - hästen hysterisk. Jag får inte gå på högersidan alls Cavaletti springer vi hysteriskt över - går inte att skritta. Hästen helt blockerad, och där är det farligt
- där gör det ont
säger Tiff och "stänger av"
Nu senare - så rehabplanen är för KS, dvs hästar som fått pålagringar för att de gått med sänkt rygg - min häst har ju gått och skjutit rygg och ovillig att böja höger
(hoho ville ingen tänka till innan...)
forts - måste hacka för smileys