Sv: får känslan att hästen är "lös i kroppen"
Eller gelé-hallon!
Eller gelé-hallon!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nä geléhallon föredrar jag att äta, inte ha en häst i det "materialet", inte mycket spänst eller stuns i dom
Nä geléhallon föredrar jag att äta, inte ha en häst i det "materialet", inte mycket spänst eller stuns i dom
Med risk för att bli halshuggen...
Sedan tror jag inte på att man måste följa en viss färdigskriven utbildningsskala.. Man måste känna efter vart och vad hästen och människan är mogen för.. En del saker har vi fått göra i "omvänd" ordning för det har inte passat på annat sätt för oss, men det har inte blivit något fel för det... Ids inte gå närmare in på det just nu..
Vet inte vad du förknippar med gelé Finns det mer än den dallriga sorten? Typ som axels lår här Fett är dallrigt, - som gelé.
Gelé är lealöst, och inte elastiskt. Eller vad har ni för sorter hos er
*ASGARVAR*
http://sv.wikipedia.org/wiki/Gelé
http://sv.wikipedia.org/wiki/Gummiband
Jag vet inte men det känns svårt att göra piaff och passage med ett geléhallon eller en råtta :-) Eller komma tillbaka från ökad till samlad trav med känslan av ett gelehallon
*ASGARVAR*
Hmm. Undrar om det var pga den här diskussionen som det igår inköptes geléhallon (för första ggn på 10 år) till "Änglar o demoner"
Jag vet inte men det känns svårt att göra piaff och passage med ett geléhallon eller en råtta :-) Eller komma tillbaka från ökad till samlad trav med känslan av ett gelehallon
Tänk dig då att sitta på ett- sjösjuk
Tycker också om gelehallon, både att äta och som synonym när det gäller känslan vid ridning!
Hästen är som gele mellan mina ben, känns som alla delar är lösa lixom.
Hästen ifråga är pigg och framåt, tar i, samlar och länger sin muskulatur. Går hur bra som helst.
Är det så att jag känner för bra vad som händer i min hästs kropp?
Efter ett eget styrketräningspass brukar ju armar/ben kännas som gele?!
Geléhallon.......! Min synonym när det känns som bäst!
Eller gelé-hallon!
Ja, så upplever du gelé. Det finns nog tusen andra sätt att uppleva gelé.
Om man blir såhär efter ett pass, så torde man vara ganska otränad eller tagit i för mkt.Efter ett eget styrketräningspass brukar ju armar/ben kännas som gele?!
Hej!
Denna tråd skall säkert vara under ridning. Men jag rider akademiskt så därför skriver jag den här, moderator får flytta om hon tycker så.
Det är nämligen så att jag igår när jag red fick sådan konstig känsla då jag red min häst, har känt det förut men inte så markant.
Hästen är som gele mellan mina ben, känns som alla delar är lösa lixom.
Hästen ifråga är pigg och framåt, tar i, samlar och länger sin muskulatur. Går hur bra som helst.
Är det så att jag känner för bra vad som händer i min hästs kropp?
Efter ett eget styrketräningspass brukar ju armar/ben kännas som gele?!
Någon som förstår mitt svammel och kanske kan ge något svar, råd, ja något?!
/P
men å andra sidan så känns inte "smörig" som någon annan använt
Ja nån annan var väl jag då.