Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

P
Ridning Säg att ni har en jättefin ponny som ni ska sälja. Den har en super hoppkapacitet och ni vill att den ska till någon ryttare som kan...
Svar
8
· Visningar
1 061
Senast: PrinsessanRosa
·
F
Ridning Hej! Nu har jag ett stort problem, förut red jag för en jätte dålig tränare som alldrig sa att jag gjorde fel. Under den tiden han jag...
Svar
19
· Visningar
1 391
Senast: FrontLine_
·
D
Ridning Först och främst, jag har ingen aning om jag lagt den här "tråden" rätt. Ni får ursäkta å rätta mig i sånna fall... Hur som helst...
Svar
17
· Visningar
1 674
Senast: Dvar
·
G
Ridning Hej! Jag ser ofta människor som riktigt spöar upp hästarna när de vägrat. Själv tycker jag att det är helt fel, men det beror ju också...
Svar
8
· Visningar
1 290
Senast: Annatas
·
F
Ridning Är det okej att rida ca 4 dagar i veckan på gräsridbana om ca 1 av ridpassen är hoppning? Jag rider ut 3 dagar i veckan och rider på...
Svar
11
· Visningar
1 607
Senast: Snowball
·
K
Ridning Har sen årskiftet äntligen tagit tag i min ridning igen efter ett väldigt långt uppehåll. Har ridit två gånger i veckan i en...
Svar
2
· Visningar
1 651
Senast: Tuvisen
·
J
Ridning Hejsan! Jag har en liten fråga, när jag är ute och rider med mitt varmblodssto så brukar hon prusta (nysa) ganska många gånger i rad...
Svar
4
· Visningar
1 529
Senast: Tuvisen
·
Ridning Idag ska jag till ridhuset med min lilla islänning. Han är 20 år och väldigt lugn av sig, har bockat ett par gånger med mig (väldigt...
Svar
6
· Visningar
1 045
Senast: Elina8
·
Ridning Kände att tråden höll på att tappa fokus om den här diskussionen fortsatte, men jag tycker att den är så intressant att jag gärna...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
6 360
Senast: Susan
·
Ridning Hejsan. Det är så att jag har ett varmblodssto på 9 år, hon kom till mig i augusti 08, och då påbörjade jag hennes utbildning som...
Svar
2
· Visningar
725
Senast: Roucle
·
Ridning Detta har jag funderat på ganska länge och undrar om detta är generellt i alla stall. Jag har min häst i ett stall m 11 boxar. Flera...
11 12 13
Svar
240
· Visningar
17 141
L
  • Låst
Ridning Vad tycker ni passar bra med längd och vikt på ponnyer?? :) A ponny- max längd och vikt B ponny- max längd och vikt C ponny- max...
Svar
9
· Visningar
5 117
Senast: IngelaH
·
G
Ridning Jag är ny här och vet inte om jag lägger tråden rätt. Jag har en ponny som är importerad från Irland, jag har ägt honom i ungefär ett...
Svar
6
· Visningar
1 518
Senast: hannakron
·
J
Ridning Hej! :) Har en d-ponny som jag har haft i drygt ett år nu. Han har alltid varit väldigt "stadig" och säker att rida ut på men för sedan...
Svar
10
· Visningar
2 569
Senast: Judelaw
·
Ridning hej är så att jag har en dressyrsadel som jag älskar och rider jämt i den och sitter jättebra och stadigt i den men sen när jag ska...
Svar
4
· Visningar
785
Senast: timme
·
Ridning Långt och eländigt... Det är nog så att min ridning liksom gått i "stå". Det är roligt när jag väl tar mig tid att rida, med när jag...
Svar
12
· Visningar
1 622
Senast: Spirit
·
N
Ridning Ja som rubriken lyder: Var hittar man dressyr tränare för privat ekipage? Någon som vet? har någon idé?
Svar
1
· Visningar
776
Senast: mumin
·
N
Ridning Okej, nu ska jag hitta en tränare och jag har inte börjat tävla än men siktar på det. Jag antar då att en C tränare är bra för min...
Svar
1
· Visningar
6 006
Senast: mumin
·
S
Ridning Hej alla!:D Jag har ridit igång en tioåring ett tag , efter en skada, och i måndags började jag träna galopp. Igår skulle jag och...
Svar
9
· Visningar
1 086
Senast: Judelaw
·
I
Ridning Hej Hallå! Jag har en Welsh D ponny som är född 06 och väl utbilddad inom dressyr. Har inte haft tid att rida han tillräckligt nu...
Svar
1
· Visningar
743
Senast: Nemo1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Utbilda själv
  • Hingstvalsfunderingar 2025