Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

J
Ridning Hejsan! Jag skulle behöva lite hjälp med min häst. Köpte henne i januari -09. Det är ett engelskt fullblod sto & har endas tränats...
Svar
8
· Visningar
1 441
Senast: Mmajk
·
R
Ridning någon som kan säga någon slaks av '' lugn tempo'' övningar till en häst som blir pigg o stark ute i skogen:laugh: Tacksam för svar...
Svar
2
· Visningar
761
Senast: Reew
·
N
Ridning Hej! Jag tänlkte höra om det är normalt att bara sälja en häst nån är medryttare på utan att säga till? Det var såhär; Jag fick...
Svar
1
· Visningar
819
Senast: MagicaDeHex
·
Ridning Jag har lånat hem en häst från min gamla skola, dels för att han ska vara sällskap åt min häst och dels för att jag vill ha en till att...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 705
Senast: Fille
·
E
  • Låst
Ridning Jag vill mer än gärna ha tips på teknikövningar för att förbättra hästens teknik. Så ni som har tips eller har några bra teknikövningar...
Svar
4
· Visningar
1 007
Senast: IngelaH
·
I
Ridning För ett litet tag sen började mitt D-ponny sto slänga med huvudet i cirklar, det syntes att hon hade ont. Så vi åkte till Skara och...
Svar
15
· Visningar
1 272
Senast: Snowball
·
K
Ridning Hallå! Har ett litet problem, som det säkert finns fler där ute som behöver hjälp med. Går direkt till saken! ;) Min häst är en...
Svar
10
· Visningar
2 905
Senast: elin88
·
H
Ridning Är lite nyfiken på era olika varianter på inlärning av galoppombyten. Hur gör ni för att förbereda er häst fram till att börja med...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
6 111
Senast: axel
·
K
Ridning Hejsan, jag har en travare som jag börjat rida. Hon är helt underbar. Hennes tidigare ägare var inte alls snälla mot henne...
Svar
2
· Visningar
747
Senast: Kakan95
·
E
Ridning Hur planerar du in hästens formtopp? Grundinformation: Vad har du för häst och vilken gren rider ni?
Svar
1
· Visningar
692
Senast: Em_E_liE
·
N
Ridning OBS: Om tråden ligger fel så är jag tacksam om någon snäll moderator flyttar den:). Hej. Jag har en väldigt fet D-ponny som måste...
Svar
5
· Visningar
1 612
Senast: Roucle
·
S
Ridning Hejsan! Tänkte för skojs skull anmäla mig till en liten dressyrtävling om några veckor. Men jag har lite funderingar angående själva...
Svar
5
· Visningar
3 639
Senast: Stolpskottet
·
Ridning Min 15-åriga dam ställdes av helt för 2 år sen pga utslitna framknän. Sen dess har hon bara gått i hage och haft det gott och hon har...
Svar
4
· Visningar
991
Senast: lady_vip
·
Ridning hej hur lär man in öppna,sluta och skänkelvikning på bästa sätt?(varmblodshäst):D
Svar
1
· Visningar
942
Senast: Nica2
·
Ridning Jag har en ponny som är väldigt snäll och jag har haft henne i snart ett år. Hon har väl ryckt till några gånger osv, men aldrig har hon...
Svar
11
· Visningar
1 555
Senast: minponny
·
L
Ridning (sätter tråden här för att det jag menar med ridning är bäst representerat här) Jag har läst att den Nordsvenska travaren har mkt...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
15 571
Senast: litentravare
·
A
Ridning Hej Hur skulle ni beskriva en bra skolskritt och är det någon skillnad mellan skolskritt och samlad skritt? Frågar Alkemisten:idea:
Svar
13
· Visningar
2 806
Senast: litentravare
·
S
Ridning Hej. Jag har ett travarsto på foder. Har inte haft henne så jättelänge så vill ha lite tips. Hon verkar inte vara så jättebra skolad så...
Svar
17
· Visningar
1 196
Senast: MichaelaW
·
L
Ridning Hejsan. Vet redan att det finns tusen miljoner trådar om just ridtravare. Men om vi tar det ur det perspektivet att det är vilken häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
6 984
Senast: _rexon_
·
Ridning Undrar hur Ni som har egen häst och rider akademiskt har löst det med ev. medryttare. Fungerar det att ha en medryttare som rider sk...
2
Svar
21
· Visningar
3 248
Senast: ville92
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025