Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

M
  • Låst
Ridning Kan man inte ta bort sin inlogg på bukefalos?
Svar
1
· Visningar
732
Senast: IngelaH
·
Ridning Vilken längd (och typ, för den delen) på spö föredrar och använder ni till ridning respektive markarbete? Jag har just nu ett som är...
Svar
8
· Visningar
1 683
Senast: Boj
·
J
Ridning Min häst har så länge jag har haft henne (sen december) små stegrat då och då. Inte stort, bara lättat lite när hon blir sur. Jag har...
Svar
18
· Visningar
1 886
Senast: Breccia_
·
R
Ridning Jag har fått höra att 3,5 meter är 1 Galoppsprång? ''H'' stor för hinder ''H'' <___ 3,5 m____> ''H'' Är det 1 galopp...
Svar
5
· Visningar
5 070
Senast: Trollungen
·
J
Ridning jag är en riktig gröngöling när det kommer till hästar. jag har en fråga om skummet som hästen får i munnen när man rider. jag hr...
Svar
19
· Visningar
4 384
Senast: Annie3
·
T
Ridning I annonser står det ibland att hästen är pigg men inte het. Vad är egentligen skillnaden för er? Och vad skiljer het från stressad??
2
Svar
22
· Visningar
4 740
Senast: Annie3
·
Ridning Ska ta min historia lite kort. Ända sedan jag var liten så drömde jag om att rida svår hoppning. När jag skulle börja gymnasiet...
2
Svar
21
· Visningar
2 339
Senast: muppia
·
L
Ridning Hej! Nu undrar jag vad maxvikten på ponny är både grövre moddellen och tunnare moddellen (alla säger olika:confused:)? A-ponny...
Svar
5
· Visningar
906
Senast: Anonym94
·
F
Ridning Vi står i samma stall, hon tycker stallet är "skit". Det finns två stycken ridhus, "lilla" och "stora". Konversation mellan mig och...
Svar
17
· Visningar
2 474
Senast: Anonym94
·
D
Ridning Nu vill jag veta vad ni tror. Här om dagen pratade jag och en vän om hästens form. Hon sa till mig att en häst som skummar i munnen är...
Svar
6
· Visningar
1 013
Senast: Chili
·
N
Ridning Jag är helt kluven i det här :( Vet varken ut eller in. Jag har en häst som enligt mig är underbar. Samarbetsvillig, snäll, smart osv...
Svar
7
· Visningar
1 033
Senast: Rie
·
  • Låst
Ridning hejsan behöver råd och hjälp vart man kan vända sig för att få hjälp med träningsschema till sin häst???
Svar
1
· Visningar
716
Senast: IngelaH
·
Ridning Hur ska man göra för att sätta igång hästen på bästa sätt efter en lång vila? Dock är det inte min häst men den står hos mig - ägaren...
Svar
10
· Visningar
1 493
Senast: Sinfonie
·
R
Ridning Jag har en häst som när jag ska rida på ängen blir han stark o pigg som dom flesta hästarna? :) När jag ska galoppera ''bort'' från...
Svar
4
· Visningar
886
Senast: Reew
·
R
Ridning Om 2. Veckor kommer min egan häst! Och somm man längtar! :D!!! Men jag undrar hur du gjorde dem första veckorna då din häst kommit till...
2
Svar
21
· Visningar
1 982
Senast: Reew
·
M
Ridning ja nu är jag i skrivartagen igen, inspirerad av en tidigare tråd där man var salig över att rida bettlöst, hackamore, sidepull eller...
Svar
5
· Visningar
940
Senast: Cinora
·
Ridning Jag vet inte riktigt vart jag ska lägga tråden. Men det är iaf så här, min 4 åring behöver backtränas, och är gärna avsutten då hon inte...
Svar
12
· Visningar
1 090
Senast: SiZo
·
S
Ridning Först av allt vill jag säga att jag inte är säker på om det här är rätt forum, och om inte är det ber jag om ursäkt. Men det jag...
Svar
11
· Visningar
1 345
Senast: Sofia E
·
S
Ridning Jag rider en häst som i traven slänger med huvudet. Inte överdrivet mycket men tillräkligt för att det ska vara störande. Det är...
Svar
12
· Visningar
982
Senast: Sambeon
·
E
Ridning En fråga runt form. Min grupp stod och diskuterade med en tjej som ridit lite längre än oss, vi har ridit ca 4år på ridskola. Hennes...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 720
Senast: mikaela-e
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar