Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

I
Ridning skänkeldöd hur får man en häst att verkligen lyssna på en skänkel. jag vill att min medryttarhäst ska känna en skänkling och då öka...
2
Svar
22
· Visningar
2 508
Senast: Madick
·
M
Ridning Har börjat fundera lite på att skicka polle på tillridning då det känns som om vi bar står i still och stampar på samma ställe, har...
Svar
12
· Visningar
1 392
Senast: Angelique
·
C
Ridning Hej hej. Nu är det så att jag har ett rätt så stort problem med hästen som jag då rider och sköter i stort sett varje dag. Hans...
Svar
6
· Visningar
1 749
Senast: coyote
·
Ridning Jag skall införskaffa mig en träningsdagbok till min häst eller kanske göra en själv. Någon som vet några bra träningsdagböcker man kan...
Svar
15
· Visningar
2 174
Senast: Emuliiaa
·
C
Ridning Min ponny har svårt att ställa , hon går bara och stretar imot oftast i skritten och galoppen, i traven mjuknar hon lite och kan gå...
Svar
9
· Visningar
1 107
Senast: ChilliPoP
·
P
Ridning Vad ser ni när ni tittar på honom utseendemässigt asså, jag tkr att han en riktigt stor hals men det kanske är vanligt bland basjkirer...
Svar
19
· Visningar
1 538
Senast: Welona
·
Ridning Ja, just som det låter. Jag önskar inte en krigstråd om ämnet huruvida det är svårt eller inte, utan härliga positiva tankar kring hur...
Svar
19
· Visningar
2 366
Senast: Kookaburra
·
P
Ridning Då fortsätter vi väl här:idea: Nea går i min större lösdrift sen igår,äntligen har det torkat upp så pass... Hon har en kompis, Magi...
Svar
15
· Visningar
1 408
Senast: Mitrolle
·
Ridning Jag har lagt ut en annons om att jag söker medryttare åt min ena häst. Men när man fått några bra svar, jag har sagt att de är välkomna...
Svar
12
· Visningar
1 145
Senast: Inka-90
·
H
Ridning Nån mer än jag som rider monte??=), Tävlar ni?, eller tränar ni bara??? Vill veta hihi:D Själv så jobbar ja som tränings monteare (...
Svar
2
· Visningar
731
Senast: Hairspray
·
I
Ridning Jag o min mamma har en ridtravare som min mamma har haft hur länge som helst runt 20 år tror jag och hon har gått i travet innan. men...
Svar
3
· Visningar
859
Senast: icanfeelit
·
Ridning Vad kan det bero på? Om jag böjer hästen i höger varv, ber om längning av överlinjen och en "jämn" böjning så hoppar vänster bak ut...
10 11 12
Svar
237
· Visningar
14 088
Senast: Susan
·
S
Ridning Kanske dum fråga men, vissa hästar är ju så enormt heta vid hoppnig och jag har funderat på vad det egentligen beror på - är det för att...
Svar
7
· Visningar
1 211
Senast: Uffe
·
Ridning Jag har funderat lite på skillnaderna mellan att rida i en akademisk skolsadel och en vanlig dressyrsadel. Vad anser ni var den största...
Svar
18
· Visningar
2 949
Senast: lektra
·
Ridning Tyckte det kom upp en intressant frågeställning i en annan tråd, nämligen: Vad är balans? Vad är balans hos ett ekipage för dig? Ser...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
5 045
Senast: axel
·
Ridning Ni som tränar regelbundet året om med uppstallning UTAN ridhus och nu menar jag att ni inte kan åka till ett par ggr veckan..Funkar det...
Svar
9
· Visningar
2 926
Senast: A-K.Eng
·
Ridning Hejhej (: kanske postat detta i fel tråd? jag har ett tag nu funderat på att sluta på ridskolan och börja rida privathäst, men jag...
2
Svar
34
· Visningar
5 282
Senast: Eme_liie
·
Ridning Hejsan, Har bestämt mig för att köpa en ny sadel till mig och min lilla häst. Hon är en korsning mellan PRE/Irich Cob, ganska bred...
Svar
4
· Visningar
1 513
M
Ridning Ska iväg och jobba som ledare på ett ridläger nu på lördag och skulle behöva lite hjälp med vad man kan göra på lektionerna, lite olika...
Svar
3
· Visningar
751
Senast: Constance
·
Ridning Jag ska rida Banjo tre veckor i sommar, och då har jag tänkt att vi ska rida ut så ofta som möjligt då han sköter sig riktigt bra inne...
Svar
11
· Visningar
4 499
Senast: banjo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka