Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Den som lägger sig på - behöver ännu mer hjälp med att hitta balans - då det är obalansen som gör att den ligger på, men folk löser det oftast genom att få den att ligga på mindre - istället för att vinkla om bak - så det lättar fram
Utifrån andra trådar så slår det mig att de är oftast är ryttare som inte själva kommit till balans, inte själva har upplevt följsamhet - som skriver att det inte är så viktigt
Hur kan man liksom veta då
Om man inte upplevt före och efter
Om du låter handen "tänka framåt" så är det inte så stort problem, det svåra är att verkligen låta den göra det hela tiden och inte sitta och smyga bakåt
Försök att tänka att du för handen framåt, svårt att förklara, men då är armbågen inte heller låst. Hästen mjuknar och följer bettet framåt, om den är avspänd och i balans.
Träna bukmuskler är bra om ridning ska gå ut på att hala och dra med armarna
Hästar tar dessutom alltid fast stöd om de har något att luta sig emot, det spelar inte någon roll hur länge hästen är tränad. Istället för att övervinna kraften genom en större motkraft är det bättre att rikta om den,
låta hästen möta sitt eget motstånd och ge efter för sitt eget tryck.
(Min fetstil)[...] eller om man köper en iberisk häst som inte rör sin rygg lika mkt. Som att sitta på en stol.
Men de är mkt lättare att sitta på.(Min fetstil)
Visst, jag håller med dig, men tyckte det där var lite onödig kommentar... Riktigt så är det inte. iaf så rider inte jag som att jag sitter på en stol, även om jag kanske skulle kunna - det är inte ridning för mig. Då kan jag lika gärna byta ut hästen mot en moped.