Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Vad innebär klättring för er? Vad räknar ni till en vanlig ridtur och när tycker ni att ni har klättrat? Har du tillgång till bra...
2
Svar
25
· Visningar
2 543
Senast: Wildiz
·
T
Ridning Vid vilken ålder rider/red ni in era hästar? Anser ni att det är någon skillnad mellan varmblod och kallblod, åldersmässigt, väntar man...
Svar
12
· Visningar
1 437
Senast: AlinaT
·
M
Ridning Hur gammal tycker ni att en ponny borde vara som max för att tävla lättare klasser dressyr och hoppning? :)
Svar
5
· Visningar
994
W
Ridning Hej. Har ett varmblodsvalack som jag bara haft i två veckor. Han kan gå i form i höger galopp men kan inte vänster. När han är i hagen o...
Svar
15
· Visningar
1 482
Senast: IzabelGonzalez
·
T
Ridning [Häst som fattar fel galopp och nästan går omkull] Har ett ganska stort problem just nu och skulle behöva hjälp: Jag rider en jätte...
Svar
17
· Visningar
1 443
Senast: tussenlind
·
E
Ridning Hur länge brukar du rida/per pass? På ett ungefär, ge gärna exempel på vad du rider, uteritt, dressyr, fö tranare, hoppning osv...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 382
Senast: -Lilla My-
·
C
Ridning Jag skulle behöva lite hjälp om hur långt avstånd det ska vara mellan bommar/hinder olika övningar och sånt. Vill tömköra och rida...
Svar
5
· Visningar
2 752
Senast: Fredag
·
S
Ridning Jag har fått en helt galen idé att rida in min häst i sidepull... Finns det någon som har gjort det här innan? Hur har det gått för...
2
Svar
29
· Visningar
3 051
Senast: Stopek
·
W
  • Låst
Ridning Frågan kvarstår, när är man egentligen för stor för sin häst?:confused: Den ena säger si, den andra så. Så jag undrar, min ena kompis...
Svar
3
· Visningar
1 037
Senast: IngelaH
·
B
Ridning hej!... är ny här ute och vet inte om jag kanske skulle gå direkt till avelsforumet. Men då det är ni här ute som vet vilken häst som...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
29 231
Senast: Immer
·
F
Ridning Eh, jag visste inte vart jag skulle lägga tråden men någon snäll moderator får flytta på den om det behövs :) Jo nu till saken, det...
Svar
4
· Visningar
761
Senast: Flubb
·
C
Ridning Jag skulle behöva hjälp:o Min medryttarhäst som är Amerikansk travare ska jag börja tömköra, har gjord/tömmar , jag vet hur man...
Svar
4
· Visningar
853
Senast: saraa90
·
P
Ridning Jag har en liten fundering om dethär med känslor/humör/temperament häst och ryttare emellan. Att hästen kan bli nervös om ryttaren är...
Svar
13
· Visningar
1 166
Senast: lewellyn
·
H
Ridning Varje gång ja ska longera min lilla buse så får hon för att tvär nita, börja gå mot sen sneddar bakom hästen för att mana på henne igen...
Svar
5
· Visningar
1 350
Senast: Hairspray
·
W
Ridning Jag har börjat träna min 16åriga valack (hopphäst) mycket inom dressyren senaste tiden. han bygger på muskler som en galning (Särskillt...
Svar
6
· Visningar
1 094
Senast: horsegirl
·
A
Ridning Har precis köpt ett full cheeck bett till min häst. I vanliga fall så brukar jag rida med remont nosgrimma då min häst trivs absolut...
Svar
1
· Visningar
881
Senast: pinky
·
O
Ridning Här är en länk till en film på mig och min medryttarhäst som jag tar hand om en gång i veckan. Jag är medveten om att han kunde gått i...
Svar
11
· Visningar
1 234
Senast: OsCoxae
·
P
Ridning Hejsan, hittade inte i forumet just de svar jag söker. Nu undrar jag hur bästa sättet är att sätta igång tjock ponny efter bete...
Svar
8
· Visningar
1 748
Senast: Pumsie
·
T
Ridning Det där med att se stolt ut när man rider, hur ändras hjälpernas inverkan då, tillskillnad mot när man sitter som en hösäck? Har...
Svar
7
· Visningar
1 033
Senast: vildros
·
Ridning Hejsan ! behöver lite hjälp med min häst !!:) jag började att hoppa idag. det gick jättebra !. men för inte så länge sen testade jag...
Svar
19
· Visningar
2 849
Senast: tillan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka