Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Hejsan! Jag har världens underbaraste och finaste 4 -åring. Han är tilltänkt som min påläggskalv i dressyr och har hitills visat...
Svar
8
· Visningar
972
Senast: Baddy96
·
Ridning Suck, jag vet inte riktigt vart jag ska börja... Min ponny har varit skadad sen i april, så han vilar just nu vilket innebär att jag...
Svar
3
· Visningar
1 097
Senast: castle_bar
·
H
Ridning Hur mycket stöd har du/ni på yttersidans hand när du/ni böjer för inner tygel? Med vanligt bett är ju tanken/målet att man ska få...
Svar
6
· Visningar
4 634
Senast: Totola
·
Ridning Min häst är helt otrolig. Hon gnisslar tänder och gnager sig fast i bettet hela tiden. Har testat det mesta. Har ridit med nosgrimma...
Svar
5
· Visningar
2 432
Senast: Praefatio
·
T
Ridning Var på djursjukhuset i Helsingborg tidigare i våras då mitt sto som fick föl 08 kändes lite ojämn när jag skulle sätta igång henne igen...
Svar
1
· Visningar
994
Senast: EmmaPrahl
·
T
Ridning Jag har en 17årig halvblodsvalack som under de senaste månaderna blivit stel i bakbenen. Inte vinglig eller har svårt att böja dem på...
Svar
7
· Visningar
8 945
Senast: Grinch
·
O
Ridning Jo, faktiskt! Mina tankar kring detta började när jag funderade på att sätta igång igen- vilket jag helst vill. Jag bor delvis på fel...
Svar
1
· Visningar
783
Senast: Cizma
·
Ridning Idag ska jag hoppa in och och hålla lektion för vuxna på lite olika nivåer. Mest nybörjare. Men min fantasi har trutit, Jag har...
Svar
7
· Visningar
4 845
Senast: Roucle
·
A
Ridning När ja red för några veckor sen på en rätt så onriden häst (eller va man ska säga) så sa en tjej efter att han hade svettats på rätt...
Svar
6
· Visningar
1 035
Senast: Bison
·
Ridning har börjat hjälpa till med att motionera boxgrannens valack då de ej hinner. han är ca 12 år (vet ej exakt) har bara hunnit rida...
Svar
9
· Visningar
1 075
Senast: Blandrastik
·
H
Ridning Hej allesammans! Jag har nyligen fått hem en 18-årig gammal dressyrhäst på foder. Han är tävlad MSV:B dressyr med placering. Det jag...
Svar
4
· Visningar
808
Senast: Eme_liie
·
N
Ridning Hoppas jag lagt tråden rätt ! :) Men nu till min fråga, jag rider en liten tinker som är überkänslig i munnen och har tjocka "läppar"...
Svar
16
· Visningar
1 454
Senast: Elie
·
Ridning (lånat användarnamn) Jag har en valack född -03 som jag tränar och tävlar i hoppning. Mitt problem är inte att hoppa själva hinderna...
Svar
7
· Visningar
2 231
Senast: Myzan87
·
W
Ridning Har redan börjat kolla lite täcken inför vintern åt min ponny.. :angel: Kanske lite tidigt men känns bra att vara väl rustad när kylan...
Svar
9
· Visningar
2 462
Senast: Wildiz
·
M
Ridning Ja,,jag har precis börjat jobba med AR och tycker det är jätte kul. Den stora hästen alskar det och att skritta på volter och smått...
Svar
13
· Visningar
1 317
Senast: Sombre
·
M
Ridning Hej, Jag är 15 år och har 2 egna hästar, ett varmblodsto och Svensk ridponny sto(B. Båda 14 år. Jag bor på landet och har eget stall...
2
Svar
23
· Visningar
9 277
Senast: moontje
·
C
Ridning Hej!:bump: Jag rider en travvalack som heter Doc carre som har lite svårt i ena varvet , han viker sig och sånt vill bara svänga ...
Svar
3
· Visningar
871
Senast: Gimlan
·
C
Ridning Hej! Har ett föredetta vbltravare på 5 år, valack. Har blivit travtränad men ej startad. Har haft honom på foder i 10 dagar nu. Sisu är...
Svar
8
· Visningar
969
Senast: IzabelGonzalez
·
Ridning Hej!! Jo det är så här, jag har en fjording och jag funderar på att testa att rida bettlöst ibland, bara för att variera.:) Men det...
Svar
8
· Visningar
943
Senast: Rosabananer
·
E
Ridning Hur tränar man hästens magmuskler/bukmuskler?
Svar
11
· Visningar
2 156
Senast: Em_E_liE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka