Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Hej! Igår tränade jag hoppning för tränare. Vi fick göra en övning där man skulle hoppa på en åttvolt, 10 m volter. Det blev en total...
Svar
15
· Visningar
1 725
Senast: Vitpeppar
·
B
Ridning Vad har ni för bett på era fullblod? Jaghar nyliget köpt mitt första fullblod och har ett tredelat bett på henne. Men skulle vilja veta...
Svar
9
· Visningar
2 085
Senast: MaRomer
·
Ridning Det har precis blivit klart att jag ska hålla en liten föreläsning rent allmänt om hästen i historien den 15 augusti på Trelleborgen i...
Svar
16
· Visningar
2 140
Senast: KungTulle
·
Ridning Jag är medryttare på en dam som är väldigt mycket dramaqueen. Hennes känslor är på utsidan för det mesta. Det yttrar sig i...
Svar
9
· Visningar
1 008
Senast: Hanna_Z
·
Ridning Ändra om jag postat i fel forum ------------------------------------------------------------------------------------- Jag har börjat...
Svar
11
· Visningar
1 924
Senast: Fafnir
·
Ridning Håller på att sätta igång min häst efter en lättare skada och började igår trava kortare sträckor på raka spår efter vet.ordination...
Svar
3
· Visningar
993
Senast: lady_vip
·
G
Ridning Vilken av dessa hästar tror ni kan passa mig bäst? har sån beslutsångest och är rädd att skada hästen ju. kan till lägga att jag är av...
Svar
19
· Visningar
2 202
Senast: Gabrionapamir
·
Ridning Ja, jag vet att det är många trådar om sadlar på det här forumet redan, så jag ber om ursäkt för att jag gör en till! Jag har dock inte...
Svar
6
· Visningar
1 838
Senast: -moa-
·
Ridning vi har en shettisvallack på 7 år som min lillasyster på 9 år sköter och rider. problemet är att när jag ska ha lektion för dem, (alltså...
Svar
2
· Visningar
738
Senast: Urris
·
U
Ridning Min travare slänger med huvudet och drar upp det i trav och galopp.Han gör bara det när man har normallånga tyglar (eller som många...
Svar
10
· Visningar
3 642
Senast: __Stilett__
·
L
Ridning Hejsan!:) Jag är lite ny här..så ni får rätta mig ifall jag lagt in tråden fel elr dylikt...:angel: Nu till ämnet. Jag och en kompis ska...
2
Svar
23
· Visningar
1 943
Senast: lliissaa
·
Ridning Har en 13-årig dressyrhäst. Han rids 4 dagar i veckan dressyr (varierande bana och skog och mark) Men, hur skulle ni lagt upp de...
Svar
12
· Visningar
992
T
Ridning Osäker på om det här är rätt forum-medryttarfråga --------------------------------------------------------------------------------...
Svar
11
· Visningar
962
Senast: wingdings
·
Ridning Jag har varit här inne och snokat en hel del det sista och blir bara mer och mer nyfiken på denna vackra ridkonst! Tyvärr känns det inte...
2 3
Svar
47
· Visningar
5 688
E
Ridning Låter du din häst vila? Hur ofta låter du din häst vila från ridning? Vad anser du är vila? Helvila, bortstning, skritt för hand...
2 3
Svar
40
· Visningar
6 081
Senast: Gimlan
·
H
Ridning Jag har en liten stor häst som jag har haft en ca 1 år nu, det är en häst som är lite grövre och han kan bli väldigt stark i skogen och...
2
Svar
34
· Visningar
2 123
Senast: Hiilda
·
A
Ridning Ja kom att tänka på en grej - ridskole hästar har nästan alltid padd, medan privathästar mer sällan har det. Är det så att en padd gör...
Svar
2
· Visningar
729
Senast: theresesandberg
·
E
Ridning Har en 15åring som är otroligt het, stressar lätt upp sig i olika situationer och är otroigt känslig för hjälperna. Hur gör man för...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
4 986
Senast: Em_E_liE
·
K
Ridning Vet någon vad det är för hjälm ponny dressyreliten rider med?:)
Svar
3
· Visningar
972
Senast: kristiiansson
·
Ridning funderar lite angående att sitta ner i korttrav på olika hästar. min egen har en mycket mjuk korttrav. bara att sitta ner o gunga...
Svar
12
· Visningar
1 068
Senast: Gimlan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025
  • Hjälp