Het, känslig och stressad.

Sv: Het, känslig och stressad.

Jag far ocksa en bild av att han inte har motorn riktigt igang dar bak. Det kan ju vara vart att kolla upp med ET igen, men jag tror ocksa att du behover tanka over din ridning. Det ar ju otroligt svart att saga sa har over internet, och for mig later det som om det ar ganska manga saker i grundridningen som kanske behover rattas till. Det hanger ju liksom ihop alltihopa:). Sa direkt eller indirekt kommer sakerligen de dar explosionerna och att han ar "het pa groten" fran snedheterna han har i kroppen.

Min forsta tanke ar att jag tror att du borde vara forsiktig med att forsoka boja honom till hoger, speciellt nar han hojer huvet! Det ar antagligen otroligt latt att forboja honom at det hallet, och om du gor det sa kommer du bara att forvarra snedheten. Forsok att alltid ha honom rak at hoger till att borja med, tills han blivit mer lika i bakhovarna, och jobba med ovningar dar han luras att satta ner bada bakhovarna lika. Det ar det tips jag kan tanka mig att ge dig, utifran vad du har skrivit.

Jag far ocksa en bild av att han inte har motorn riktigt igang dar bak. Det kan ju vara vart att kolla upp med ET igen, men jag tror ocksa att du behover tanka over din ridning. Det ar ju otroligt svart att saga sa har over internet, och for mig later det som om det ar ganska manga saker i grundridningen som kanske behover rattas till. Det hanger ju liksom ihop alltihopa:). Sa direkt eller indirekt kommer sakerligen de dar explosionerna och att han ar "het pa groten" fran snedheterna han har i kroppen.

Min forsta tanke ar att jag tror att du borde vara forsiktig med att forsoka boja honom till hoger, speciellt nar han hojer huvet! Det ar antagligen otroligt latt att forboja honom at det hallet, och om du gor det sa kommer du bara att forvarra snedheten. Forsok att alltid ha honom rak at hoger till att borja med, tills han blivit mer lika i bakhovarna, och jobba med ovningar dar han luras att satta ner bada bakhovarna lika. Det ar det tips jag kan tanka mig att ge dig, utifran vad du har skrivit.

Tack! :laugh: Brukar göra en övning på volt i båda varven både i skritt, trav och galopp för att få med aktiva bakben på honom som min förra instruktör tipsade mig om. Ha honom rak på volt, och minska och öka volten när han är rak. Han brukar sätta under sig bättre då. :) Men blir lite tråkigt och tjatigt att köra samma övning hela tiden...!

Han trampar inte över sina spår i traven, vet inte om dom måste göra det, men får känslan att han då "släpar fötterna" och ibland känns det som att han "går på bogarna" men det vet jag iget om, för det är ingen som sagt att han gör det. Inte tränaren vi hade i alla fall...

Tack! :laugh: Brukar göra en övning på volt i båda varven både i skritt, trav och galopp för att få med aktiva bakben på honom som min förra instruktör tipsade mig om. Ha honom rak på volt, och minska och öka volten när han är rak. Han brukar sätta under sig bättre då. :) Men blir lite tråkigt och tjatigt att köra samma övning hela tiden...!

Oppnor brukar ocksa vara bra. Jag vet inte hur hemma ni ar pa skolorna, men jag skulle nog borja med vanster oppna, for att fa honom att vilja bara mer med vanster bak. Var bara forsiktig nar du borjar med hoger oppna, sa att han inte forbojer sig. Det kommer bara att funka om du ar latt i hjalperna och han ar lag i formen, till att borja med:) Oppnor kan, nar tekniken sitter, varieras i det oandliga, det kommer aldrig att bli trakigt! Vaxla mellan olika gangarter, vaxla hoger-vanster oppna, forvand oppna, oppna pa rakt spar, oppna pa bojt spar...:bump:

Han trampar inte över sina spår i traven, vet inte om dom måste göra det, men får känslan att han då "släpar fötterna" och ibland känns det som att han "går på bogarna" men det vet jag iget om, för det är ingen som sagt att han gör det. Inte tränaren vi hade i alla fall...

Jag tycker att det ar samma kansla att rida en hast i framvikt som att kora en bil utan servo-styrning:idea: Det kan ju vara otroligt svart att kanna om man inte har nagot att jamfora med. Annars ar det framfor allt vinklingen i bakknana som man tittar pa. Och hur latt han ar i handen, hur latt han ar att stanna och ga igang. Det viktigaste av allt och som man borde titta pa allra forst, ar om han vinklar sina bakknan lika mycket och om han satter ner sina bakhovar lika i marken.

Nar du sager att han "pullar" ivag da du rider honom i lag form sa gar han sakerligen pa bogarna. Det var darfor jag tipsade om overgangarna. Om han "rinner ivag" i overgangarna, och vill ga fortare och fortare sa ar han sakerligen ocksa pa bogarna.

Jag tror att dina problem kan grunda sig i det har. Jag vet ju fortfarande inte da jag inte sett er, men det ar den bild jag fatt sa langt.

Måste ju säga att du nog har helt rätt i det du säger, filmerna har ailats, så det syns nog på dem, men kan inte lova någonting...

Brukar göra öppna och sluta, men det där med förvänd har gjort mig förvirrad. :rofl: Men vi gör inte öppna och sluta allt för ofta... Förut var det mer. Ska bli "flitig" på dem igen. Hehe.

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 031
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 939
Senast: fixi
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
3 252
Senast: Acto
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
2 351
Senast: Hellhound
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama