Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Ja, jag undrar helt enkelt, hur rider man med sätet? Hur arbetar man med hästen. Jag behöver konkreta svar och tips på det tack, då...
Svar
6
· Visningar
6 084
H
  • Låst
Ridning Hej hej! Jag har bara en liten fråga men har förstått att man inte får nämna tränar-namn såhär på forumet (?), men iaf, jag står helt...
Svar
8
· Visningar
1 023
Senast: IngelaH
·
M
Ridning Hej alla glada, skulle behöva lite hjälp, jag rider en C-ponny * tror jag att han klassas som* i alla fall ägaren till ponnyn har kört...
Svar
3
· Visningar
715
Senast: Maskrosor
·
Ridning Jag har totalt tappat ALL insperation man kan tänkas ha. Har verkligen inte lust att rida alls, och jag vill inte att min häst ska känna...
Svar
13
· Visningar
1 139
Senast: Ponnytant
·
E
Ridning Hur viktig är träningsplaneringen för er? Vad tycker ni är viktigt att ha med i sin träningsplanering?
Svar
3
· Visningar
949
Senast: noble art
·
Ridning Jag har en liten fråga som ja typ funderat på i två år x) Iallafall; jag har tidigare letat lite efter en dressyr tränare (men ändrade...
Svar
3
· Visningar
1 253
Senast: Hollister
·
Ridning Hej! Har nu sökt medryttare under längre tid men det verkar vara mest unga tjejer med dålig erfarenhet som söker medryttare häst. Hur...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
7 379
Senast: NotlikeI
·
Ridning I december var jag med i en ridolycka där jag blev medvetslös, hjärnskakning och total minnesförlust, nästan. Efter det har jag inte...
Svar
13
· Visningar
3 931
Senast: Cizma
·
Ridning Där min medryttarhäst står finns en liten ridbana på gården. Jag skulle gärna vara mer på ridbanan än jag varit, men jag tycker inte om...
Svar
13
· Visningar
1 819
Senast: Laguna
·
M
Ridning Vad gör man när det känns som att man har stått stilla som ryttare lite för länge, och alla har gått en förbi? Hur blir man bättre på...
Svar
10
· Visningar
1 110
Senast: ZorroLouise
·
J
Ridning Hejsan jag hoppas jag har kommit till rätt tråd. Det är så att jag valde att ta av skorna på min häst i söndags då han för tredje...
Svar
5
· Visningar
846
Senast: Neinor
·
S
Ridning En nyinköpt häst lägger tungan över bettet, och har enligt förra ägaren gjort det i flera år också. Har ridit med tungfelsbett, men han...
Svar
4
· Visningar
1 583
Senast: Anna Lilja
·
M
Ridning Hej jag har en ponny som för tillfället sätts igång lite försiktigt på lina och arbete från mark/vid hand, eftersom han en tid gått i...
Svar
4
· Visningar
828
Senast: moa_92
·
M
Ridning Hejsan! Jag rider en varmblodig travare på 25 år och hon är väldigt väl riden i skritt och trav och jobbar bra i båda gångarterna och...
2
Svar
23
· Visningar
2 556
Senast: timme
·
A
Ridning Visste inte var jag skulle lägga tråden, flytta den om de "behövs" :p Funderar eventuellt på att skaffa mig en foderhäst i 1-2 år...
Svar
18
· Visningar
1 656
Senast: theresesandberg
·
Ridning 3+1 tygelfattning: Beskriv gärna denna med ord och bilder. Kör nu 2+2 men tycker inte det känns bra, rider på stång+fast kapson.
Svar
14
· Visningar
1 895
Senast: Kookaburra
·
J
Ridning Hej! Har en liten fråga här... Rider du med säkerhetsväst? Och vad har du för slags häst och vilken ridning utför du? Skulle även...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 661
Senast: Belleriet
·
B
Ridning Hejsan, det är nämligen så att jag har ingen fantasi kvar när det gäller ridning, när jag rider i paddocken är det ofta på stora volter...
Svar
14
· Visningar
1 416
Senast: timme
·
J
Ridning Hej! Är det någon som har lite tips och ideer på övningar man kan göra när man ska ingång med ridningen efter en skada, på ryttaren...
Svar
3
· Visningar
842
Senast: lliissaa
·
L
Ridning Hej Jag behöver rådfråga er i hästköpardjungeln. Jag har ett maxpris på 40 000 och letar efter en större D-ponny eller en liten...
Svar
11
· Visningar
1 441
Senast: Eme_liie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tips i London
  • Valet i USA
  • Träning och hälsa del 12

Hund, Katt, Andra Djur