Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

A
Ridning Ja, har ett varmblod som ja håller på att lära galoppfattningen. Han är duktig o fattar vad jag vill men blir väldans stressad. iaf...
Svar
10
· Visningar
1 249
Senast: Annnaw
·
Ridning Jag har ett rätt stort problem. Jag tänker inte så mycket på mina händer när jag rider, så dom är inte så stadiga som dom ska vara. Jag...
Svar
2
· Visningar
1 282
Senast: tomten
·
Ridning Nu tror jag det är dags att börja jobba med rakriktningen av Novan. Visst har jag försökt rida henne rak tidigare men nu känns det som...
Svar
3
· Visningar
664
Senast: Shaggy
·
Ridning Jag har skogsmullat in mig helt bland buskarna och behöver komma igång med dressyren. Har bokat in träningar med instruktören nu men är...
Svar
3
· Visningar
686
Senast: susanne
·
Ridning Hur mycket pengar lägger ni på att träna för instruktör? Hur ofta blir det, och betalar du även ridhuskort eller liknande? Vad blir den...
2
Svar
32
· Visningar
2 046
Senast: mandarinen
·
T
Ridning Jag är medryttare på en jätte gullig och super snäll 20 årigt nordsvensktrav sto. Hon är inte grundinriden alls, kan varken skänkel...
Svar
11
· Visningar
1 258
Senast: Annnaw
·
V
Ridning Hej hej alla! Jag har tidigare bara ridit halvblod, i stort sätt, men ja nu ska har jag hittat världens sötaste och charmigaste...
Svar
5
· Visningar
841
Senast: Eme_liie
·
J
Ridning Jag skulle vela börja rida inför instruktör igen men vet inte vart jag ska leta? Vill ha någon som helt enkelt kommer ut till stallet...
Svar
1
· Visningar
662
Senast: bigganl
·
S
Ridning Hej, Jag rider alltid med säkerhetsvästen när jag hoppar (tävlar hyfsat höga klasser). MEN jag tycker de är otroligt osmidiga. Min...
Svar
9
· Visningar
4 972
Senast: BeastieBabe
·
J
Ridning Hejsan! Vet inte om jag satte detta på rätt "ämne" så att säga men men.. Min häst har en förskräcklig syntetsadel som är hård som en...
Svar
2
· Visningar
1 009
Senast: mullah
·
B
  • Låst
Ridning Hej! Jag ska åka och titta på en c-ponny som nu är ca 135 cm i mkh (växer lite till) Jag själv är ca 162 cm lång, väger max 55 kg...
Svar
17
· Visningar
974
Ridning Rider en häst med märkbart mycket starkare vänster bakben. Det har konstaterats av kiropraktor att hästen har vänster bak som balansben...
Svar
6
· Visningar
1 588
Senast: flashlight
·
S
Ridning Om man spenderar ett år med privat dressyrtränare 3 gånger i veckan, hur mycket skillnad tycker du då man ska se på ekipaget före och...
Svar
14
· Visningar
1 349
Senast: Idalo
·
Ridning Visste inte riktigt vart jag skulle lägga tråden, modertaor får gärna flytte den ;) Jag ska imorgon provrida en häst som då kanske...
Svar
2
· Visningar
762
Senast: Eme_liie
·
H
Ridning Jag har funderingar på boots. Till hästen alltså :) Någon som använder dessa? Hur tycker ni det fungerar ute i skog, mark och på banan...
Svar
6
· Visningar
934
Senast: Anonym94
·
Ridning Jag har en gammal häst som har travare i sej, eller är ren travare, hon är nästan omöjlig att få att trava! Hon töltar bara, eller...
2
Svar
21
· Visningar
2 445
Senast: Heraken
·
E
Ridning Ramlade över den här hemsidan på nätet, om en balans/vibrationsplatta som tydligen påstås vara väldigt effektiv för ryttare. Den ser...
Svar
1
· Visningar
645
Senast: _Elin_
·
P
Ridning Jag har alltid varit en hästtjej, men utan direkt kontakt till hästar. Jag gick, som så många andra, igenom den där perioden då man...
Svar
1
· Visningar
1 090
Senast: Elizette
·
H
Ridning Kom hem från ridskolan för en stund sedan 2:a lektionen denna terminen. Jag får alltid sådana hästar som har massa mixter för sig, de...
Svar
7
· Visningar
1 008
Senast: HallonDoft
·
  • Låst
Ridning Hej Jag är 163 lång och väger ca. 43 kg Jag red en shettis förut som jag slutade på för att jag kände mig för lång. Sen envisades...
Svar
1
· Visningar
939
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V