Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Jag försöker hitta lite mer info om P.R.E nu när jag är i hästletartaget. Jag hittar mycket positivt om P.R.E, men inte så mycket...
2
Svar
27
· Visningar
12 736
E
  • Låst
Ridning hej, jag är 12 år och är jättesugen på att bli medryttare på en a ponny som 106 cm hög. Jag väger 40 kg och är 1.48 cm lång. Är jag för...
Svar
1
· Visningar
910
Senast: IngelaH
·
Ridning Är det någon som vet vart och när det kommer att vara någon hubertusjakt i göteborg?
Svar
4
· Visningar
1 459
Senast: tokami
·
S
  • Låst
Ridning Jag har fått mig en medryttarhäst!! :laugh: Eller.... medryttarhäst? Det är ingen som egentligen har tid för honom, han har bara blivit...
Svar
1
· Visningar
745
·
L
  • Låst
Ridning Jag ska flytta till Göteborg till våren och måste därför byta ridskola. Var ute och sökte nyss och kom fram till att det finns en hel...
Svar
1
· Visningar
1 946
·
E
Ridning Har blivit medryttare på en jätte trevlig varmblods valack :) Han har inte kommit så långt i ridningen och är inte så van att det sitter...
Svar
8
· Visningar
1 015
Ridning plötsligt tycks allt funka med min lilla heppa. hon är en 17 årig dam som tillbringat 10 år på ridskola, är alltså inte så välskolad...
Svar
2
· Visningar
1 131
Senast: sofieshopp
·
Ridning Vad har ni för nosgrimmor till era "akademiska" hästar? Kör ni med vanliga, från spanska/portugisiska träns, eller kanske något...
Svar
9
· Visningar
1 417
Senast: Totola
·
Ridning Vilken övning skulle ni börja med på en häst som är helt grön på akademisk ridning? Skulle ni börja direkt uppsuttet eller från marken...
2
Svar
28
· Visningar
4 374
Senast: Totola
·
Ridning Mina vänner påpekade för ett rätt bra tag sen att mina stigläder var ojämna (och om de sa höger så tyckte jag att de va vänster :eek:)...
Svar
6
· Visningar
1 243
Senast: cewe
·
J
Ridning Ja vilken stång rider ni med? Vilken anser ni vara den bättre? Hur gjorde ni erat val? Jag står i valet att köpa en stång, då min...
Svar
18
· Visningar
1 975
Senast: suberdoo
·
M
Ridning Mina ben ligger inte snyggt och tätt intill hästen utan jag spänner liksom knäna in på något konstigt sätt och hela benet dras upp...
Svar
2
· Visningar
1 105
Senast: LaBanba
·
T
Ridning .. hur glad jag är idag =) hästen har ju vilat i snart 7 veckor, och blivit behandlad för hovledsinflammation två gånger. igår fick...
Svar
6
· Visningar
967
Senast: theresesandberg
·
A
Ridning Jag är nyfiken på hur du gör när du rider ut. Hur låter du hästen gå? Långa tyglar eller "jobba"? Jag försöker variera och blanda så...
Svar
8
· Visningar
1 055
Senast: Hollister
·
E
Ridning Jag har ridit på ridskola i 7 år, till det att jag var 14, därefter lite sporadiskt. Jag har så länge velat ta upp ridningen igen...
Svar
15
· Visningar
1 405
Senast: Gimlan
·
Ridning Jag kanske ska ta det från början^^ Jag har aldrig varit någon övermodig ryttare, men inte heller feg. Men så en dag för ungefär två...
Svar
5
· Visningar
812
Senast: theresesandberg
·
J
Ridning Hur är det med det egentligen? Han är absolut inte ömfotad och har gått i hage sedan april utan skor, har ridit honom två dagar i rad på...
Svar
16
· Visningar
2 687
Senast: Hairspray
·
F
Ridning hej har ett halvblod(12 år) som blir helt helt stirrig att rida när hon brunstar.. hon bockar och studsar som en galning, och blir...
Svar
1
· Visningar
844
Senast: Andorra
·
A
Ridning Jag har börjat rida två gamla travare åt en bekant. Den ene av dom är jätteduktig med tanke på att han har varit travare och har en...
Svar
9
· Visningar
1 330
Senast: AnnaLotberg
·
J
Ridning Hjälper till att rida en 6-årig Islandshäst. Han har stått en tid och är ganska omusklad så nu jobbar vi på att bygga upp hans muskler...
Svar
8
· Visningar
1 469
Senast: Johanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA
  • Tips i London

Hund, Katt, Andra Djur