Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Hejsan, av ren nyfikenhet skulle jag hemskt gärna vilja att ni svarade på kommande frågor, alla angående tränare. 1. Skulle du kunna...
Svar
11
· Visningar
1 175
Senast: tuaphua
·
J
Ridning jag är så där helt sprudlande glad efter min ridlektion igår... :bump: (jag måste ju få börja och skryta lite) men jag var den ända i...
Svar
6
· Visningar
1 067
Senast: Ponnytant
·
Ridning En spin-off från en annan tråd där vi kom in på ryttare som tappar bålstabiliteten och viker sig/kollapsar i sidan. Detta är ju inte...
6 7 8
Svar
156
· Visningar
11 950
Senast: Totola
·
A
Ridning På skolan har jag i NK B fått en uppgift om att göra ett "kroppsligt" test och tänkte att jag då kanske kan involvera min häst i detta...
Svar
4
· Visningar
1 031
Senast: Silkisif
·
A
Ridning Min kompis har en ponny född 05 som har börjat "falla ihop med framdelen" . När hon travar eller galopperar så snubblar han ibland och...
2
Svar
21
· Visningar
2 343
Senast: mackan
·
G
Ridning Jag har en kallblodstravare hemma (ett sto på 17 år) som jag har ridit på i ca sju år nu tror jag. Dock har hon problem med sin galopp...
Svar
15
· Visningar
1 755
Senast: fraaida
·
S
Ridning Rider ett halvblodssto en gång i veckan och hon är jättefin i skritt och trav men helt omöjlig i galoppen. Man fattar galopp...
2
Svar
21
· Visningar
2 488
Senast: Badger
·
Ridning Hej! Under den senaste tiden händer det några gånger varje ridtur att min ponnys mage börjar låta. Typ klunk, klunk, i takt med...
Svar
9
· Visningar
1 046
Senast: Deimion
·
M
  • Låst
Ridning Hejsan! Har fått hem en häst som inte har blivit riden på hela sommaren och har där med tappa muskler. Har ni några bra tips att dela...
Svar
1
· Visningar
814
Senast: IngelaH
·
Ridning har en liten fundering angående tömkörning och hur man fäster tygeln har fått lära mig att yttertygel skall gå genom ringen på...
Svar
4
· Visningar
880
Senast: Eme_liie
·
S
Ridning Just nu så är jag osams med min ponny. Han vill varken lyssna när jag tar tag i tygeln eller när jag använder skänklarna. Istället går...
Svar
3
· Visningar
908
Senast: Heulwen
·
Ridning Hej! Har nyligen köpt en ridtravare som aldrig startat på travet men som travtränats lite som ung. Men i minst 6 år har hon varit enbart...
Svar
5
· Visningar
907
Senast: Dolly
·
Z
Ridning Hej! En snabb fråga.... jag och min pojkvän skulle vilja skritta ut i skogen på min häst. En 185 cm hög, hopphäst med mycket god fysik...
Svar
13
· Visningar
1 721
Senast: Orzon
·
C
Ridning Ber redan nu om ursäkt till alla som är jättetrötta på trådarna vars gemensamma problem är : min travare vägrar galopperna. Men nu har...
Svar
2
· Visningar
962
Senast: Totola
·
S
Ridning Hej. Jag har ett litet problem när jag rider ut på min häst som jag hoppas att någon här kan hjälpa mig med hur man ska göra. Min häst...
Svar
4
· Visningar
1 221
Senast: pinky
·
  • Låst
Ridning Min femåring har en hel del att önska vad gäller både muskler och kondition. Vilket är det mest effektiva och skonsamma sättet att få...
Svar
2
· Visningar
1 208
Senast: IngelaH
·
T
Ridning Jag behöver hjälp med min häst, jag rider en travare som är 9år har inte gått trav på flera år. Vad jag vet har hon blivit riden väldigt...
Svar
12
· Visningar
1 531
Senast: Tigerhorse
·
E
  • Låst
Ridning Hej. Jag undrar om ni tycker att jag är för lång på "min" c-ponny. Känner mig inte lång eller så men vill höra era åsikter. Ponnyn är...
Svar
1
· Visningar
836
Senast: M-oaa
·
A
Ridning Jag är så trött på folk som kategoriserar raserna! Islandshästar är så snälla och lugna alla kan rida dom.. Nej precis som med alla...
2
Svar
22
· Visningar
2 664
  • Låst
Ridning Jag ser inte så mkt akademisk ridning i mina krokar (ett hästskokast från Flyinge), och känner mig därför lite bortkollrad i andra...
8 9 10
Svar
193
· Visningar
12 834
Senast: Immer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA
  • Tips i London